FANDOM

Honeydukes sjokolade
Sjokolade er et godteri som både er tigjengelig i gompeverden og trollmannsverden. Det sies at sjokolade fungerer utmerket som en medisin for å motvirke depresjon.

Sjokolade etter desperantangrepRediger

Det er også nevnt, at sjokolade ofte brukes til å behandle de som har blitt utsatt for desperantangrep. Remus Lupus hadde sjokolade med seg på Galtvortekspressen, og ga litt til Harry Potter etter desperantangrepet i Harry Potter og Azkaban. Når Pomfritt overhørte at Remus Lupus hadde gitt Harry sjokolade etter desperantangrepet, nikket hun bifallende og uttalte; "Endelig har vi en Forsvar mot svartekunster lærer som vet det rette."

Selv brukte Madam Pomfritt noen av sjokoladene fra Honningslurp til å behandle Harry Potter, Hermine Grang og Sirius Svaart, etter at dem ble angrepet av desperanter.

I 1994 når det kom flere desperanter, sa Harry at han ikke ønsket å spise sjokolade på en stund siden han hadde blitt lei av det.

Hekser og trollmannssjokoladeRediger

TriviaRediger

Sjokoladefrosker

Sjokoladefrosk med et berømt hekser og trollmannskort.

  • Det er mulig å bruke sjokolade til å avverge seg etter et møte med en desperant. Det er fordi i sjokolade så finnes det noen kjemikaler som frigjør endorfiner. Sjokolade i kroppen gjør at personen føler seg lykkelig igjen.

OpptredenerRediger