FANDOM

Graves najwyraźniej podjął decyzję. Przybiera minę godnego zaufania i szczerego człowieka, po czym wyciąga z kieszeni łańcuszek z symbolem Insygniów Śmierci
— Grindelwald decyduje się wręczyć łańcuszek[źródło]

Łańcuszek z symbolem Insygniów Śmierci (ang. Gellert Grindelwald's necklace) — łańcuszek należący do czarnoksiężnika Gellerta Grindelwalda, który był darem od niego pod postacią Gravesa dla Credence'a. Na łańcuszku znajdował się symbol Insygniów Śmierci. Został on również tak zaczarowany, że dotknięcie znaku na nim powodowało natychmiastowe wezwanie wręczającego.

Historia Edytuj

Łańcuszek ten stał się własnością Grindelwalda w lub przed 1926 rokiem. Nie wiadomo w jaki sposób wpadł w jego posiadanie.

W grudniu 1926 roku Gellert szukał obskurusa o ogromnej mocy, który znajdował się w Kościele Drugich Salemian, i którego widział we swojej wizji. Wyznaczył on wtedy Credence'a do pomocy w odnalezieniu dziecka, które było obskurodzicielem. Grindelwald uznawał Barebone'a za osobę najbliższą nosicielowi niszczycielskiej siły oraz za klucz do jego odnalezienia.

Credence otrzymuje naszyjnik

Credence otrzymuje naszyjnik od Grindelwalda

7 grudnia 1926 roku, kiedy Grindelwald ponownie odwiedził Credence'a, dał mu ten łańcuszek. Powiedział mu wtedy również, że gdy znajdzie dziecko, ma dotknąć symbolu Insygniów, a wtedy on natychmiast się zjawi.

Credence wzywający Gellerta

Credence wzywa aurora

W nocy tego samego dnia Credence stracił kontrolę nad swoją formą obskurusa i przypadkowo zabił swoją matkę oraz przybraną siostrę, a także zniszczył Kościół Drugich Salemian. Po tym wydarzeniu Credence dotknął symbol Insygniów na łańcuszku. Po tym jak to zrobił, Grindelwald przybył do szczątków zniszczonego Kościoła.

Prawdopodobnie po tym, jak pomimo tego, że obskurus został zniszczony przez aurorów, jednej z jego cząstek udało się uciec, dzięki czemu Credence dalej żył, dalej był on w posiadaniu tego łańcuszka.

Występowanie Edytuj