FANDOM

Łazienka dla chłopców na szóstym piętrze (ang. Sixth-floor boys' bathroom) — łazienka znajdująca się na szóstym piętrze w Hogwarcie. W 1997 roku doszło w niej do pojedynku między Harrym PotteremDraconem Malfoyem, na skutek którego, drugi z nich zaznał poważnych obrażeń. Świadkiem tego zdarzenia była Jęcząca Marta.

Historia Edytuj

Jęcząca Marta : „Przestań. Przestań... powiedz mi, co cię dręczy... mogę ci pomóc...
Draco : „Nikt mi nie może pomóc. Nie mogę tego zrobić... nie mogę... to nie działa... a jeśli szybko tego nie zrobię... on powiedział, że mnie zabije...
— Fragment rozmowy pomiędzy Jęczącą Martą a Draco Malfoyem[źródło]

Przez cały rok szkolny 1996/1997, do łazienki dla chłopców, znajdującej się na szóstym piętrze, przychodził Draco Malfoy. Chłopak spędzał w niej chwile w towarzystwie Jęczącej Marty, której opowiadał o swoim lęku przed porażką. Marta starała się go pocieszać oraz pomóc mu jak tylko mogła.

Mam na myśli, że jest wrażliwy, że i nad nim się znęcają, że też czuje się samotny, że nie ma z kim pogadać i że nie wstydzi się pokazać swoich uczuć i płakać!
— Marta mówiąca o Draco[źródło]
Tumblr ml3jouuJi61rbv1z6o3 500

Draco Malfoy i Harry Potter

17 marca 1997 roku, Ron i Harry przypadkowo dowiedzieli się od Jęczącej Marty, że do tego miejsca przychodzi czasem pewien chłopiec, który płacze. Chłopak żalił się jej, że nie może sobie poradzić z trudnym zadaniem jakie ma wypełnić. Ta informacja obudziła czujność w dwójce Gryfonów, ale nie byli pewni kim mogłaby być ta osoba.

Klątwa Sectumempra

Pojedynek między Harrym, a Draco

Około miesiąc później, Harry zauważył na Mapie Huncwotów, że Draco przebywa w łazience na szóstym piętrze w towarzystwie Jęczącej Marty. Kiedy Potter przyszedł do tego miejsca zauważył, że Malfoy płakał. Spoglądając w lustro, Draco zauważył, ponad swoim ramieniem, Harry'ego. Obydwaj wyciągnęli różdżki, a chwilę później wywiązał się między nimi pojedynek. Chłopcy zdezelowali łazienkę. W pewnym momencie Harry poślizgnął się na posadzce - unikając, w ten sposób, skutków klątwy Cruciatus. Później, Potter postanowił wykorzystać zaklęcie Sectumsempra, które ktoś zanotował w jego egzemplarzu Eliksirów dla zaawansowanych. W efekcie Ślizgon zaczął obficie krwawić. W tamtym momencie Marta zaczęła krzyczeć. Jej donos usłyszał profesor Snape, który, od razu jak tylko wszedł, ruszył z pomocą Malfoyowi. Za pomocą zaklęcia Vulnera Sanentur powstrzymał krwawienie oraz spowodował, że rany zaczęły się zrastać.

Sixth floor bathroom

Prof. Snape tamuje krwawienie u Malfoya za pomocą Vulnera Sanentur

Profesor zaprowadził Dracona do skrzydła szpitalnego, gdzie prawdopodobnie został mu podany dyptam. Następnie nauczyciel Eliksirów wrócił do łazienki, gdzie, dzięki legilimencji i kontaktowi wzrokowemu, wniknął do umysłu Pottera. Nakazał mu przynieść podręcznik do eliksirów, który ujrzał w jego myślach. W ramach kary, Harry, musiał stawiać się w każdą sobotę aż do końca semestru w gabinecie profesora.

Wygląd Edytuj

W filmie łazienka była przedstawiona jako duże pomieszczenie. Po lewej stronie od wejścia znajdował się rząd kabin, a obok nich rezerwuary. W głębi, pod oknem, znajdowały się umywalki, a nad nimi wisiały lustra. W pomieszczeniu panował półmrok.

Występowanie Edytuj

Zobacz też Edytuj

Szóste piętro Hogwartu

Klasy Klasa 6AKlasa 6B
Korytarze Korytarz na szóstym piętrzeKorytarz Glanmore'a Peakesa
Inne pomieszczenia Drugie Biuro Horacego SlughornaIzba PamięciNieużywana łazienkaPokój nagród
Schody Schody przy gabinecie Horacego Slughorna
Portrety, rzeźby i inne dzieła sztuki Damara DodderidgeEdgar StroulgerEdessa SakndenbergGlanmore PeakesPortret szkieletu w cylindrzeSelina SapworthyTemeritus ShanksVindictus ViridianWendelina Dziwożona
Inne lokalizacje Wschodnie skrzydło