FANDOM

Łazienka dziewczyn na pierwszym piętrze (ang. First-Floor Girls' Toilets) — damska łazienka, znajdująca się na pierwszym piętrze w Hogwarcie. To właśnie w tej toalecie Harry, Hermiona i Ron znaleźli trolla w pierwszej klasie i tam go pokonali.

Historia Edytuj

31 października 1991 roku, po lekcji Zaklęć i uroków, Ron obraził Hermionę zdenerwowany za wykład jaki od niej dostał o zaklęciu Wingardium Leviosa. Nie był jednak świadom, że dziewczyna go słyszy. Zrobiło jej się przykro i ukryła się w toalecie dla dziewczyn na pierwszym piętrze, podczas gdy reszta uczniów uczestniczyła w specjalnej uczcie z okazji Nocy Duchów. Niedługo potem Kwiryniusz Quirrell wpuścił do zamku trolla, mając nadzieję, że wywoła on duże zamieszanie. Liczył, że w ten sposób odwróci uwagę innych, by mógł w tym czasie niezauważony wykraść Kamień Filozoficzny. Harry i Ron zorientowali się, że troll zmierza do łazienki dziewcząt, w której siedziała smutna i zapłakana Hermiona.

Hogwarts PM B1C10M3 TrollInBathroom Moment

Zdewastowana przez trolla łazienka dziewcząt

Pobiegli tam, by ostrzec ją przed niebezpieczeństwem. Przybyli w momencie, gdy troll zauważył wychodzącą z ubikacji dziewczynkę i zaczął dewastować łazienkę: zniszczył zlewy i roztrzaskał ubikacje. Próbował trafić w Hermionę, ale chłopcy w porę przyszli jej z pomocą. Potter zdołał odwrócić uwagę trolla wskakując mu na plecy i wtykając różdżkę do jego nosa. Zaraz potem, Ron użył zaklęcia Wingardium Leviosa i uniósł maczugę trolla w powietrze, która następnie opadła prosto na jego głowę i powaliła go na ziemię. Hałasy z łazienki usłyszeli nauczyciele i natychmiast pobiegli na miejsce. Hermiona wzięła winę na siebie - powiedziała, że zechciała sprawdzić czy jest w stanie sama pokonać trolla. Dziewczyna została za to ukarana utratą pięciu punktów przez prof. Minerwę McGonagall. Hermiona zdecydowała się kryć kolegów, ponieważ była wdzięczna za, prawdopodobnie, uratowanie życia. Harry i Ron natomiast zyskali po pięć za niesamowitą przygodę, więc generalnie Gryffindor się wzbogacił. Wydarzenie to stało się początkiem pięknej przyjaźni całej trójki. Po odprowadzeniu uczniów do dormitorium, personel zajął się porządkiem w łazience. Możemy się domyśleć, że została, jak najszybciej było to możliwe, naprawiona i przywrócona do pierwotnej funkcji.

Za kulisami Edytuj

  • W filmie po przybyciu nauczycieli do łazienki, Harry zauważył, że Snape ma ranę na nodze i rozdartą szatę, przez co później podejrzewał go o próbę wykradnięcia Kamienia Filozoficznego.

Występowanie Edytuj

Przypisy

Pierwsze piętro Hogwartu

Klasy Klasa 1Klasa 1AKlasa 1CKlasa 1DKlasa 1EKlasa historii magiiKlasa mugoloznawstwaKlasa numerologii dla zaawansowanychPusta klasa na pierwszym piętrze (I)Pusta klasa na pierwszym piętrze (II)
Korytarze Korytarz na pierwszym piętrzeKorytarz GobelinowyPassage of the FoulsKorytarz biblioteki
Pomieszczenia, pokoje Komnata SzlabanuTylna SalaMagazyn Severusa Snape'aWschodnie skrzydłoSkrzydło szpitalneBiblioteka HogwartuDział ksiąg zakazanychŁazienka dziewczyn na pierwszym piętrze
Gabinety Gabinet Minerwy McGonagallGabinet Poppy Pomfrey
Inne Kamienny Most
Portrety, rzeźby Elizabeth BurkeHrabiaGruby MnichPortret pielęgniarki w skrzydle szpitalnymPortret pielęgniarza w skrzydle szpitalnymBeaumont MarjoribanksGrzegorz PrzymilnyHengist RawkesGoogle StumpPortret uczonegoTemeritus Shanks
Schody Schody między korytarzami pierwszego i drugiego piętraSchody między pierwszym piętrem a Korytarzem SerpentynowymSchody między biblioteką a korytarzem na drugim piętrzeTajne przejście między korytarzami na pierwszym i trzecim piętrze