FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Śmierciożercy (ang. The Death Eaters) — trzydziesty trzeci rozdział książki Harry Potter i Czara Ognia. Trwa od strony 669 do 683.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Voldemort zmusza Glizdogona, by wyciągnął krwawiącą rękę, aby aktywować Mroczny Znak i wezwać śmierciożerców. W oczekiwaniu Voldemort opowiada Harry'emu o swoim dzieciństwie. Wspomina, że ojciec opuścił go i matkę, gdy dowiedział się, że kobieta jest czarownicą. Matka Toma zaś zmarła po narodzinach chłopca, a on wychowywał się w mugolskim sierocińcu. To spowodowało, że pragnął zemsty i zamordował ojca.

Po tym, jak na miejsce przybyli śmierciożercy, Voldemort krytykuje ich, że nie próbowali go szukać przez ostatnie trzynaście lat, mimo że wiedzieli, że znalazł sposób na ucieczkę od śmierci. Uważa, że ​​obawiali się jego siły, a także Albusa Dumbledore'a, dlatego wrócili do normalnego społeczeństwa czarodziejów i twierdzili, że nigdy nie byli lojalni wobec niego. Czarny Pan nagradza Petera za pomoc w odrodzeniu, tworząc dla niego nową, srebrną dłoń.

Voldemort identyfikuje swoich podwładnych, w tym Lucjusza Malfoya i ogłasza plan odbudowy armii i karania śmierciożerców, którzy go opuścili. Voldemort odpowiada na pytanie Lucjusza na temat tego, jak wrócił, wyjaśniając zaklęcie ochronne, które Lily Potter przekazała Harry'emu po jej śmierci. Właśnie to spowodowało jego upadek i dało Harry'emu ochronę, ale teraz, gdy mają dzielą tą samą krew, Voldemort ma swobodę w dotykaniu Harry'ego.

Voldemort ujawnia, że ​​uciekł głęboko do lasu albańskiego, ledwo żyjący i bez właściwego ciała, pasożytując na zwierzętach, dopóki nie zjawił się Kwiryniusz Quirrell, z którym wkrótce dzielił się ciałem. Po nieudanej próbie zdobycia kamienia filozoficznego, Voldemort wrócił do Albanii z niewielką nadzieją na ponowne znalezienie ciała człowieka. Po ucieczce z kraju w czasie wydarzeń z trzeciego roku Harry'ego, Glizdogon dowiedział się o dalszym istnieniu Voldemorta od innych szczurów. Peter zaczął szukać Voldemorta, a podczas podróży znalazł Bertę Jorkins. Porwał ją i torturował, dzięki czemu Voldemort dowiedział się o Turnieju Trójmagicznym.

Dzięki pomocy Glizdogona, Voldemort odzyskał własne ciało i część swoich mocy, a następnie powrócił do Wielkiej Brytanii. Tam zainicjował uprowadzenie Harry'ego, wiedząc, że krew Harry'ego usunie ochronę jego matki.

Voldemort ujawnia, że ​​jego sługa, który jest w Hogwarcie, zapewnił, że Harry wygra turniej i zostanie dostarczony na cmentarz. Czarny Pan uwalnia i osłabia Harry'ego, a następnie nakazuje mu stawienie mu czoła w pojedynku, chcąc udowodnić, który z nich jest silniejszy. Chce sprawdzić moce przed swoimi sługami, teraz, że gdy nikt nie może ochronić Harry'ego.

Poprzednik
Ciało, krew i kość
Rozdziały książki „Harry Potter i Czara Ognia” Następca
Priori incantatem