FANDOM

Adalbert Waffling (ur. 1899, zm. 1981 r.) — brytyjski czarodziej nieznanego statusu krwi. Był on słynnym teoretykiem magii, postrzeganym jako ojciec magicznych teorii. W społeczności czarodziejskiej utarło się, że każdy wykształcony czarodziej lub czarownica powinien znać jego dzieła. Adalbert napisał książkę Teoria Magii, wciąż używaną jako podręcznik w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Innym jego znanym osiągnięciem jest sformułowanie Fundamentalnych Praw Magii.

Pod koniec XIX wieku Adalbert korespondował z bardzo zdolnym i młodym czarodziejem, uczącym się jeszcze wówczas w Hogwarcie – Albusem Dumbledore'em[1].

Wygląd Edytuj

Adalbert był chudym mężczyzną o krótkich włosach, długim nosie i ostrych rysach twarzy.

Etymologia Edytuj

Adal jest starym, niemieckim określeniem oznaczającym szlachetnych lub arystokratycznych. Człon berta oznacza zaś jasny. Wafle można natomiast tłumaczyć jako niezdecydowanie.

Za kulisami Edytuj

  • Jego wizerunek został umieszczony na kartach z Czekoladowych Żab.
  • Jego śmierć pokrywa się z czasem zakończenia I wojny czarodziejów. Nie wiadomo jednak, czy zmarł z jej powodu.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Karty z Czekoladowych Żab podają jako datę narodzin Adalberta 1899 rok, wówczas Dumbledore był już absolwentem Hogwartu; informacje co ciekawe potwierdza Pottermore. Jest to, więc błąd merytoryczny.