FANDOM

Agata Buzek (ur. 20 września 1976 rok, Pyskowice) — polska aktorka i modelka. Jest córką byłego premiera Jerzego Buzka oraz Ludgardy Buzek. Podkładała głos pod postać Fleur Delacour w filmie Harry Potter i Czara Ognia oraz Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza.

Życiorys Edytuj

W dzieciństwie uczęszczała do Społecznego Ogniska Baletowego w Gliwicach oraz występowała w Gliwickim Teatrze Muzycznym. Na szkołę średnią wybrała  II Liceum Ogólnokształcącym im. Walerego Wróblewskiego w Gliwicach ale równocześnie uczyła się też w Szkole Aktorskiej w Katowicach. W roku 1999 ukończyła studia na Akademii Teatralnej w Warszawie.

30 września 2006 roku wyszła za mąż za Adama Mazana. Jest on absolwentem Uniwersytetu im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Jest również teologiem i historykiem sztuki.

Agata jest wegetarianką. Działa również na rzecz praw człowieka.

Nominacje i Nagrody Edytuj

Za główną role w filmie Rewers została ona wyróżniona nagrodą dla najlepszej aktorki pierwszoplanowej na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz Nagrodą Publiczności im. Zbyszka Cybulskiego. W 2010 roku otrzymała nagrodę za najlepszą pierwszoplanową rolę kobiecą Orły 2010. W marcu tego samego roku dostała nominację do nagrody Viva! Najpiękniejsi w kategorii Najpiękniejsza Polka. W maju otrzymała nominację do nagrody Wiktory w kategorii Najpopularniejszy Aktor Telewizyjny 2009. W 2010 roku zajęła 61 miejsce w rankingu Forbes stu najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu.

Polski dubbing Edytuj

Rok Tytuł Rola
2005 Harry Potter i Czara Ognia Fleur Delacour
2010 Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza Fleur Delacour