FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Agatha Thrussington (ur. 1982 r. lub wcześniej) — czarownica nieznanego statusu krwi, będąca uczennicą Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której została przydzielona do Hufflepuffu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Agatha Thrussington urodziła się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Thrussington, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Agathę do Hufflepuffu.

1993/1994 rok Edytuj

Była widziana spacerująca po szkole w roku szkolnym 1993/1994.

1996/1997 rok Edytuj

W roku szkolnym 1996/1997 można było ją zwykle spotkać na przejściu zewnętrznym.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Za kulisami Edytuj

Imię Agatha jest formą greckiego imienia Αγαθη (Agathe), od pochodzącego z języka greckiego αγαθος (agathos), co oznacza dobry.

Przypisy

  1. Musiała się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 1993/1994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling