FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy ucznia Hufflepuffu. Zobacz też: inne osoby o tym imieniu
Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Albertczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Hufflepuffu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Albert urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi, około 1981 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Alberta do Hufflepuffu.

Albert twierdził, że Argus Filch rozmawiał ze swoim kotem. Zasugerował, że to właśnie on był odpowiedzialny za otworzenie Komnaty Tajemnic. Mówił, że Filch ukarał go za nieprzebywanie w łóżku w godzinach nocnych. Albert twierdził, że świetnie byłoby być dziedzicem Hufflepuffu. Zapytał się nawet Harry'ego, czy mógłby oznajmić wszystkim, że Albert jest wężousty. Pewnego razu poranna sowa poczta przyniosła Albertowi paczkę chrząszczy.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiał mieć przynajmniej 11 lat
  2. Z tych dwóch krajów przyjmowano do Hogwartu.