FANDOM

Alberta Toothill (1391—1483): Zwyciężczyni Ogólno-angielskiego Turnieju Pojedynkowania Czarodziejów w 1430. Pokonała znanego i lubianego Samsona Wiblina
Karty z Czekoladowych Żab[źródło]

Alberta Toothill (ur. 1391 − zm. 1483 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; wygrała Ogólno-angielski Turniej Pojedynkowania Czarodziejów w konkurencji pojedynków w 1430 roku. Musiała być zdolną czarownicą. Pokonała faworyta tego turnieju, Samsona Wiblina, używając Confringo - zaklęcia powodującego wybuchanie przedmiotów.

Biografia Edytuj

Alberta urodziła się w 1391 roku gdzieś na Wyspach Brytyjskich. Jeśli uczęszczała do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, to rozpoczęła swoją naukę w 1402, a skończyła w 1409, za czasów Phyllidy Spore.

Turniej Edytuj

AlbertaToothill

Alberta Toothill po wygraniu turnieju All-England Wizardin

W 1430 roku, trzydziestodziewięcioletnia Alberta Toothill wzięła udział w Ogólno-angielskim Turnieju Pojedynkowania Czarodziejów w konkurencji pojedynków. Dotarła do finału, jednak jej największym wyczynem było pokonanie znanego i lubianego czarodzieja, Samsona Wilbina, który był faworytem turnieju. Alberta Toothill zmarła w 1483 roku; miała dziewięćdziesiąt dwa lata. W 1990 roku znalazła się na jednej z kart z Czekoladowych Żab. Na zdjęciu widnieje z pucharem, który zdobyła za pokonanie Samsona Wilbina.

Etymologia Edytuj

Imię Alberta jest żeńską wersją imienia Albert. Wywodzi się z języka germańskiego, oznacza natomiast człowieka prawego, szlachetnego lub pochodzącego z zacnego rodu.

Występowanie Edytuj