Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki
Komunikat.png

Alecto Carrow — czarownica czystej krwi[1], siostra Amycusa Carrowa; śmierciożerczyni. W roku szkolnym 19971998 nauczycielka mugoloznawstwa oraz wicedyrektor w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Biografia[]

Wczesne lata[]

Alecto Carrow urodziła się przed 1975 rokiem w rodzinie czarodziejów czystej krwi[1]. W wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Hogwarcie. Została przydzielona do Slytherinu. W czasie nauki dołączyła do Klubu Ślimaka, co oznacza, że wyróżniała się umiejętnościami magicznymi wśród innych uczniów.

Późniejsze życie[]

Po skończeniu nauki Alecto i jej brat Amycus dołączyli do śmierciożerców, zwolenników Lorda Voldemorta. Ich motywacją była zapewne wspólna nienawiść do mugolaków.

Po jego upadku w 1981 roku, wyparli się swego pana[3] i uniknęli kary w postaci osadzenia w Azkabanie.

1996–1997[]

W 1997 roku śmierciożercy zaatakowali Hogwart, aby zabić Albusa Dumbledore'a. Była wśród nich Alecto. Wszedłszy na Wieżę Astronomiczną, zaczęła namawiać Dracona do jak najszybszego rozprawienia się z dyrektorem. Proponowała też wyręczenie go w tym. Z późniejszej potyczki wyszła bez szwanku i opuściła Hogwart.

1997–1998[]

Alecto chroniąca dyrektora Snape'a

Gdy Albus Dumbledore umarł, nikt nie mógł powstrzymać Voldemorta. Śmierciożercy przejęli Ministerstwo Magii i Hogwart. Nowy dyrektor Severus Snape zatrudnił Alecto na stanowisko nauczyciela mugoloznawstwa. Odtąd przedmiot ten był obowiązkowy. Alecto próbowała wpoić uczniom, że mugole to właściwie rodzaj zwierząt, które są głupie i brudne, a ich szykanowania zmusiły czarodziejów do ukrywania się i z tego powodu powinno się ich nienawidzić i tępić. Torturowała i biła na zajęciach nieposłusznych uczniów klątwą Cruciatus. Ponadto Alecto i Amycus pilnowali porządku w szkole. Gdy jakiś uczeń nabroił, nauczyciele mieli obowiązek odesłania go do Carrowów,  jednak starali się, jak mogli, by do tego nie dopuścić i często przymykali oczy na różne wykroczenia. Jej brat Amycus wysłał ją do pokoju wspólnego Ravenclavu, bo było możliwe że pojawi się tam Harry Potter. Została oszołomiona przez ukrytą pod peleryną niewidką Lunę Lovegood. Niektórzy Krukoni uznali, że jest martwa. Do pokoju dobijał się Amycus i wszedł tam przy pomocy McGonagall. Spod peleryny niewidki wyłonił sie Harry Potter, który rzucił na niego klątwę Cruciatus, przez co stracił przytomność. Walczyła w bitwie o Hogwart, a po niej możliwe, że została zesłana do Azkabanu.

Magiczne umiejętności[]

Alecto na Pottermore

„Liczy się przede wszystkim dyscyplina. Lubią karać, tacy są Carrowowie”
— Neville o Carrowach[źródło]

Alecto Carrow była śmierciożerczynią, co oznaczało, że specjalizowała się w czarnej magii. Wraz z bratem Amycusem zyskała paskudną reputację w czarodziejskim świecie, zwłaszcza podczas swojej pracy w Hogwarcie jako nauczycielka i zastępczyni dyrektora zamku. Najczęściej  karała uczniów klątwą Cruciatus, którzy łamali w najmniejszym stopniu którykolwiek punkt regulaminu szkolnego.

  • Czarna magia: Jako śmierciożerczyni, dla Alecto było naturalne, żeby ćwiczyć zaklęcia z dziedziny czarnej magii. Wykazywała szczególną znajomość klątwy Cruciatus, której używała jako rozpowszechnioną formę karania uczniów podczas swojej pracy nauczyciela w Hogwarcie. Można przypuszczać, że Alecto odnosiła zamierzone skutki poprzez stosowanie innych zaklęć niewybaczalnych, a także, choć nie jest to pewne, używała klątwy Imperiusa podczas walk. Można również zakładać, że Alecto była w stanie przywołać Mroczny Znak na niebie, identyczny co ten, który miała na przedramieniu jak reszta śmierciożerców. Użyła go także po to, aby przywołać Lorda Voldemorta, kiedy znalazła Harry'ego Pottera w pokoju wspólnym Krukonów jednak tamci zdołali uciec.
  • Zaklęcia: Alecto musiała być zdolną czarownicą w tym kierunku, co wykazała będąc aktywnym uczestnikiem zarówno pierwszej, jak i drugiej wojny czarodziejów (przeżyła je obie). Brała udział w bitwie na Wieży Astronomicznej. Niemniej jednak, nie mogła się równać z niezwykle silną Minerwą McGonagall i została zmuszona do wycofania się z rękami podniesionymi nad głową, gdy McGonagall rzuciła w nią wiele zaklęć i publicznie obraziła. Alecto również nie była wystarczająco szybka, aby zablokować Lunę Lovegood podczas rzucania na nią uroków, gdy Carrow przyłapała Harry'ego Pottera w pokoju wspólnym Ravenclawu (chociaż należy zauważyć, że usiłowała przywołać w tym samym czasie Voldemorta, a celem jej walki był wyłącznie Harry Potter).
  • Nauczanie: Alecto była nauczycielką w Hogwarcie, gdzie uczyła mugoloznawstwa. Jej nauczanie było podobne do propagandy ministerstwa, twierdziła, że ​​mugolaki są brudni, głupi jak zwierzęta, a reszta czarodziejów i czarownic została brutalnie zmuszona do przebywania w ich towarzystwie. Większość uczniów najprawdopodobniej zignorowała jej antymugolskie nauki, a niektórzy, tacy jak na przykład Neville Longbottom, słownie przeciwstawiali się jej. Wynikiem niezgody z nauczycielką były częste kary i tortury.

Wygląd[]

Alecto Carrow była kobietą po czterdziestce, o krępej budowie ciała i zgarbionej sylwetce. Jej kolorów włosów to mysi blond, przeważnie spinała je w kok. Narrator wspomina także o jej rozbieganym spojrzeniu i ordynarnym głosie.

Charakter[]

Alecto była okrutną kobietą o skłonnościach sadystycznych. Nienawidziła każdego, kto nie popierał idei czystej krwi lub był jakkolwiek związany z mugolami czy mugolakami. Zdaje się, że nie była zbyt inteligentna, gdyż by dostać się do wieży domu Ravenclaw musiała poprosić o pomoc opiekuna tego domu, Filiusa Flitwicka.

Etymologia[]

  • Jej imię, podobnie jak w przypadku wielu innych bohaterów serii, pochodzi z mitologii (w tym przypadku greckiej). Mitologiczna Alecto była jedną z bogiń zemsty i wyrzutów sumienia. Imię to oznacza nieustająca w gniewie, co pasuje do jej trudnego i nieprzyjemnego charakteru. Alecto jest bardzo rzadkim imieniem (niewykluczone, że ze względu na znaczenie), choć można się z nim zetknąć.
  • Nazwisko Carrow pochodzi od nazwiska walijskiego Caeriw, czyli mieszkaniec u podnóża wzgórza. Ich rodzina pochodziła z Kornwalii.

Za kulisami[]

Występowanie[]

Galeria[]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Pottermore
  2. Śmierciożercy nie posiadali patronusów.
  3. Harry Potter i Książę Półkrwi, rozdział drugi
Advertisement