Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Disambig.svg Ten artykuł dotyczy czarownicy. Zobacz też: inne osoby o tym samym imieniu i nazwisku

Alice Tolipanczarownica o nieznanym statusie krwi; uczennica w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Nie wiadomo, do którego domu została przydzielona.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Alice Tolipan urodziła się w rodzinie nieznanego statusu krwi – Tolipan, w 1984 roku lub wcześniej[1]. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich[2]. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Alice do jednego z czterech domów.

1995-1996 rok[edytuj | edytuj kod]

W 1995 roku została członkinią Gwardii Dumbledore'a, co potwierdziła, składając swój podpis na pergaminie.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Imię Alice wywodzi się prawdopodobnie od angielskiego zdrobnienia niemieckiego Adelheid, które oznacza niewiastę o szlachetnym obliczu i usposobieniu. Możliwe jest jednak również pochodzenie od greckiego aletheia, które jest słowem oznaczającym prawdę.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Musiała się wtedy urodzić, aby być uczennicą w 1995 roku.
  2. 2,0 2,1 Światowo Ekskluzywny Wywiad z J K Rowling