FANDOM

Amarilo Lestoat (1776—1977): Ekscentryczny amerykański wampir. Jest autorem książki Monolog wampira – książki, która nudziła czytelników i pomagała wampirom w łowach.
Karty z Czekoladowych Żab

Amarillo Lestoat (ur. 1776 – zm. 1977 r.) — ekscentryczny wampir. Napisał Monolog wampira, który doprowadzał czytelnika do wyczerpania z nudów. Stawał się on wtedy łatwą ofiarą dla wampira. Lestoat został uwieczniony na Kartach z Czekoladowych Żab.

Wygląd Edytuj

Amarillo miał długie, falowane włosy w kolorze ciemnego blondu i wampirzą, bladą skórę. Posiadał także kwadratowy podbródek i duży nos.

Etymologia Edytuj

Imię Amarillo oznacza w języku hiszpańskim żółty, a początek nazwiska le w języku francuskim ten (ang. "the"). Reszta nazwiska stoa oznacza po angielsku gronostaj, który jest zwierzęciem leśnym. Łącznie jego imię i nazwisko oznacza (ten) żółty gronostaj.

Ciekawostki Edytuj

  • Jego nazwisko i wygląd mogły być wzorowane na postaci Lestata de Lioncourt, z powieści z cyklu Kroniki Wampirów autorstwa Anne Rice. Dodatkowo Monolog wampira napisany przez Amarillo prawdopodobnie nawiązywał do pierwszego tomu wyżej wymienionego cyklu, o tytule Wywiad z Wampirem.

Występowanie Edytuj