FANDOM

Amelia Fittleworth (ur. 1982 rok lub wcześniej) — czarownica nieznanego statusu krwi, będąca uczennicą Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której została przydzielona do Hufflepuffu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Amelia Fittleworth urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Fittleworth, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Amelię do Hufflepuffu.

1993-1994 rok Edytuj

Była widziana spacerująca po szkole w roku szkolnym 19931994.

1996-1997 rok Edytuj

W roku szkolnym 19961997 można było ją znaleźć w sowiarni, ponieważ lubiła obserwować sowy (z których Hedwiga, będąca własnością Harry'ego Pottera, była jedną z jej ulubionych). Rubeus Hagrid dał jej swój ostatni olejek różany z nieznanego powodu, ale gdy tylko Harry Potter potrzebował dać go Ronowi Weasleyowi, Amelia zgodziła się wymienić go na cztery zębate frysbi.

Ciekawostka Edytuj

Prawdopodobnie była czystej krwi lub półkrwi, ponieważ początkowo nie miała pojęcia, co to jest suszarka do włosów.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Musiała się urodzić w tamtych latach, aby móc być w Hogwarcie w roku szkolnym 19931994.
  2. Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling