Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmach oraz wystawie rekwizytów, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.
Disambig.svg Ten artykuł dotyczy czarownicy nieznanego statusu krwi. Zobacz też: inne znaczenie imienia

Angelina Appleby[1]czarownica nieznanego statusu krwi; uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie w nieznanym czasie. Została przydzielona do Gryffindoru. Grała w domowej drużynie quidditcha i po pewnym czasie została jej kapitanem, którym była w latach 1696–1700[1].

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Angelina Appleby urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczyła lub kupił w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej oraz ceremonii przydziału, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Angelinę do Gryffindoru.

Grała w domowej drużynie quidditcha i po pewnym czasie została jej kapitanem.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy