FANDOM

Komunikat
PeevesJKR
Uwaga!
Do tego artykułu wkradł się Irytek i nabałaganił. Niektóre treści mogą budzić wątpliwości. Popraw je, jeśli możesz!

Anthony Goldstein (ur. między 1 września 1979 a 31 sierpnia 1980 r.[1]) — czarodziej półkrwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Ravenclawu. Przyjaźnił się z Terrym Bootem i Michaelem Cornerem. Właśnie za namową Michaela Cornera (którego uprzednio namówiła Ginny Weasley) on i Terry Boot uczestniczyli w spotkaniach Gwardii Dumbledore'a. Podczas swojej edukacji został również prefektem Ravenclawu.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Anthony Goldstein urodził się w rodzinie czarodziejów półkrwi – Goldstein, między 1979 a 1980 rokiem[1]. Został wychowany jako Żyd[3]. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczył lub kupił prawdopodobnie w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

Pierwszy rok nauki Edytuj

1 września razem innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Ekspres Londyn−Hogwart z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Anthony'ego do Ravenclawu[4]. Dormitorium dzielił między innymi z Terrym Bootem i Michaelem Cornerem, z którymi później się zaprzyjaźnił.

Piąty rok nauki Edytuj

Anthony Goldstein

Anthony Goldstein na Pottermore

Na piątym roku nauki razem z Padmą Patil został prefektem Ravenclawu. W tym roku stanowisko nauczycielki Obrony przed czarną magią zajęła starsza podsekretarz Ministra Magii, Dolores Umbridge. Zapoznawała ona uczniów jedynie z teorią OPCM, a na jej lekcjach nie ćwiczono zaklęć w praktyce. Działo się tak, ponieważ Ministerstwo obawiało się, że Albus Dumbledore tworzył w Hogwarcie armię, która miała pozbawić Korneliusza Knota funkcji Ministra Magii. Wielu piątoklasistów niepokoiło się, czy bez ćwiczeń praktycznych da radę zdać SUMy z OPCM. Za prośbą wcześniej namówionego przez swoją dziewczynę, Michaela Cornera, Anthony razem z Terrym Bootem zaczęli chodzić regularnie na spotkania Gwardii Dumbledore'a, tajnego stowarzyszenia, którego członkowie we własnym gronie, z pomocą Harry'ego Pottera, uczyli się prawdziwej Obrony Przed Czarną Magią. Podczas pierwszego ze zgromadzeń Anthony ćwiczył zaklęcie Expelliarmus razem z Zachariaszem Smithem. Praktyczną część SUMów zdawał razem z Hermioną (uczniów wywoływano alfabetycznie). Podczas podróży pociągiem Hogwart Ekspres do Londynu siedział w jednym przedziale z innymi członkami GD: Erniem Macmillanem, Hanną Abbot, Susan Bones, Justynem Finch-Fletchleyem oraz Terrym Bootem. Pomogli oni wtedy Harry'emu Potterowi w obronie przed Malfoyem, Crabbe'em i Goyle'em.

Siódmy rok nauki Edytuj

Anthony kontynuował naukę na swoim siódmym roku. Dołączył do reaktywowanej GD oraz ukrywał się przed Carrowami w Pokoju Życzeń. Prawdopodobnie walczył w Bitwie o Hogwart. Nie wiemy nic o jego losach w czasie walki ani o późniejszym życiu.

Umiejętności magiczne Edytuj

  • Obrona przed Czarną Magią: Anthony od pierwszej klasy uczył się Obrony przed Czarną Magią, jednak największych postępów w tej dziedzinie dokonał w trakcie piątego roku nauki. Dołączył wówczas do Gwardii Dumbledore'a, gdzie z pomocą Harry'ego Pottera poznał wiele zaklęć obronnych.
  • Pojedynki: podczas spotkań Gwardii Dumbledore'a, oprócz Obrony przed Czarną Magią, Anthony doskonalił również swoje zdolności z zakresu pojedynkowania się. Pod koniec piątej części serii Goldstein udowodnił swoją znajomość zaklęć służących do walki, kiedy razem z kilkoma innymi członkami GD pomógł Harry'emu w pojedynku z trzema Ślizgonami.

Etymologia Edytuj

Anthony to imię pochodzenia łacińskiego. Wywodziło się ono od znanego rodu w starożytnym Rzymie, Antoniuszy. Nazwisko Goldstein pochodzi natomiast z języka niemieckiego, gold oznacza złoto, a stein - kamień.

Za kulisami Edytuj

Występowanie Edytuj

Antony lego

LEGO

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 Musiał urodzić się w tych latach, skoro był uczniem Hogwartu w latach 1991-1998
  2. Kontynuował naukę podczas panowania w szkole Snape'a i Carrowów, więc nie mógł być z mugolskiej rodziny.
  3. JK Rowling na Twitterze: ".@benjaminroffman Anthony Goldstein, Ravenclaw, Jewish wizard."
  4. Harry Potter i Kamień Filozoficzny (książka)