FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy jednego z pierwszych członków rodu Blacków. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.

Arcturus Black I (ur. 1835, zm. 1893) — czarodziej czystej krwi. Jeden z członków rodziny Black, prawdopodobnie brat Cygnusa, Misaponoi, szwagier Elli Black oraz wujek Fineasa Niggelusa.

Etymologia Edytuj

Imiona Blacków pochodzą od nazw gwiazdozbiorów, które nadano im w przekonaniu wyższości i niedostępności dla zwykłych czarodziejów. Arcturus był najjaśniejszą gwiazdą w gwiazdozbiorze Wolarza i leżał 36 lat świetlnych od Ziemi.

Za kulisami Edytuj

  • Na podstawie stwierdzenia Horacego Slughorna, jeżeli Arcturus uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie to należał do Slytherinu w latach 1846–1853 lub 1847-1854.
  • Arcturus Black I występuje tylko w filmowej wersji drzewa genealogicznego Blacków z ośmioma pokoleniami. J.K. Rowling w 2006 roku sprzedała na licytacji charytatywnej drzewo zawierające informacje o sześciu pokoleniach. David Yates, reżyser piątego filmu z serii Harry Potter zapewnił jednak, że informacje o dwóch dodatkowych pokoleniach pochodzą od Rowling i najbardziej prawdopodobne jest, że pisarka przyznała filmowcom rozszerzoną wersję drzewa genealogicznego.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Według słów Horacego Slughorna, Syriusz Black jako jedyny z rodziny nie trafił do Slytherinu. Nie uczył on jednak za czasów Arcturusa, więc jego słów nie można do niego odnieść ze stuprocentową pewnością.
Członkowie Arcturus Black IIIAlexia BlackArcturus Black IArcturus Black IICassiopeia BlackCygnus Black ICygnus Black IICygnus Black IIIDruella RosierElladora BlackFineas Nigellus BlackHesper BlackIrma BlackLicorus BlackLycoris BlackLysandra BlackMagenta BlackMelania BlackOrion BlackPhoebe BlackPollux BlackRegulus Black IRegulus BlackSyriusz Black ISyriusz Black IIUrsula BlackVioletta BlackWalburga BlackJames BlishwickMisapinoa BlishwickBelvina BurkeHerbert BurkeCaspar CrouchCharis CrouchBellatriks LestrangeCallidora LongbottomCórka Harfanga LongbottomaHarfang Longbottom Syn Harfanga LongbottomaNarcyza MalfoyElla BlackAraminta Meliflua BlackDorea PotterLukrecja Prewett