FANDOM

Arkie Aldertonczarodziej nieznanego statusu krwi, będący znanym projektantem mioteł oraz właścicielem sklepu z akcesoriami do nich i serwisu miotłowego. Był właścicielem Sklepu Błyskawicznej Naprawy.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Arkie Alderton urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, w XX wieku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Arkiego do jednego z czterech domów.

Późniejsze życie Edytuj

W pewnym okresie życia zajął się projektowaniem mioteł. Otworzył również swój własny sklep z serwisem oraz akcesoriami do mioteł – Sklep Błyskawicznej Naprawy.

W 1997 roku jeden z czarodziejów stanął przed Komisją Rejestracji Mugolaków. Przysięgał, że jest półkrwi, a Archibald jest jego ojcem. Niestety, nie uwierzono mu, mimo że nosił to samo nazwisko, co Archibald.

Ciekawostka Edytuj

Występowanie Edytuj