FANDOM

Armia Gellerta Grindelwalda (ang. Gellert Grindelwald's army) — armia czarodziejów i czarownic, którzy byli wyznawcami ideologii tworzonych przez Gellerta Grindelwada na początku dwudziestego wieku. Byli oddani i starali się ujawnić magiczną społeczność i sprowokować wojnę z mugolami, zmuszając ich do niewolnictwa, tłumacząc to pod hasłem: Dla większego dobra. Pragnęli także obalić Międzynarodowy Kodeks Tajności.

Historia Edytuj

Między rokiem 1900, kiedy Grindelwald uciekł z Wielkiej Brytanii, a 1945, w roku jego upadku, Gellert utworzył armię czarodziejów i czarownic. Grindelwald chciał zdobyć wszystkie Insygnia Śmierci, które uważał, że sprawią, że on i jego wyznawcy będą niezwyciężeni. Symbolem armii stał się symbol Insygniów Śmierci.

Do 1926 roku część wspólnoty czarodziejów, w tym Newton Skamander, uważała ich za fanatyków[1].

Po kilku latach terroryzowania Europy, Grindelwald został pokonany przez Albusa Dumbledore'a. O ile liczebność armii w tym czasie nie była znana, można założyć, że pozostali członkowie zostali schwytani i aresztowani przez władze czarodziejskie, zabici, lub ewentualnie rozwiązani i wypuszczeniu w ukryciu.

Znani członkowie Edytuj

Dumbledorefz

Albus Dumbledore, największe zagrożenie dla armii

Sprzymierzeńcy Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy