FANDOM

Harry Potter Wiki (skrócone logo)

Arturczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Hufflepuffu.

Co ciekawe, Artur prawdopodobnie był pochodzenia afrykańskiego, natomiast Marilyn, jego siostra, była blondynką o jasnej karnacji. Rodzeństwo opisywane było przez innych uczniów jako nieco wyizolowane.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Artur urodził się w rodzinie nieznanego statusu krwi. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich lub w krajach afrykańskich. Artur był młodszym bratem Marilyn i kolekcjonował szczypce żuków podobnie jak swoja siostra i był bardzo szczęśliwy, kiedy jego zbiory były większe niż jej. Artur także posiadał swoją własną kolekcję niemagicznych piłek krykietowych[1]. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczył lub kupił w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Artura do Hufflepuffu.

Etymologia Edytuj

Artur to imię męskie pochodzenia celtyckiego. Powstało ze złożenia dwóch wyrazów wywodzących się z języków celtyckich: Art – niedźwiedź, ur – młody, piękny, kwitnący[2].

Występowanie Edytuj

Przypisy