Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i na wystawie, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Astrix Alixan — czarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Gryffindoru. Grał w domowej drużynie quidditcha na nieznanej pozycji i po pewnym czasie został jej kapitanem, którym był w latach 1688–1692[1].

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Gryffindor Quidditch Captains Plaque.jpg

Astrix Alixan urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, prawdopodobnie w XX wieku. Razem z rodziną mieszkał na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Astrix do Gryffindoru.

Był bardzo dobry z latania i interesował się quidditchem. Na pewnym etapie swojej edukacji dołączył do domowej drużyny quidditcha. Grał bardzo dobrze, za co w późniejszych latach został wyróżniony tytułem kapitana drużyny.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy