Błędy w filmie Harry Potter i Czara Ognia — w filmach o Harrym Potterze można dostrzec kilka błędów i nieścisłości popełnionych przez twórców.

Lista błędów występujących w filmie[edytuj | edytuj kod]

  1. Harry, Hermiona i Weasleyowie nie wiedzą, że Artur Weasley zabiera ich na finał Mistrzostw Świata w Quidditchu. Jest to tak nieprawdopodobne, że aż zyskuje status błędu.
  2. Gdy dochodzą na szczyt wzgórza Stoatshead, jest ciemniej niż w poprzedniej scenie spotkania Amosa Diggory i jego syna Cedrika.
  3. Lucjusz Malfoy podczas rozmowy z Harrym na stadionie w Dartmoor stoi za nisko, by móc chwycić laską jego rękę.
  4. Korneliusz Knot wita na Mistrzostwach Świata w Quidditchu, a nie na Finale Mistrzostw Świata.
  5. Po lekcji z Alastorem uczniowie schodzą spiralnymi schodami. Jest to błąd, bo prowadziły one do klasy wróżbiarstwa, a nie Obrony przed Czarną Magią.
  6. Przed losowaniem reprezentantów do Turnieju Trójmagicznego Dumbledore zgasza zaklęciem wszystkie świece w pomieszczeniu. Po chwili jednak w połowie pokoju są one znowu zapalone.
  7. W scenie, w której  Moody zamienia Draco Malfoya we fretkę, wbita w ziemię laska aurora jest przekrzywiona, a za chwilę stoi prosto.
  8. Po tym, jak Ron zaprosił na bal Fleur, do salonu Gryfonów wprowadza go m.in. Hanna Abbott. Hanna była Puchonką, nie weszłaby do salonu Gryfonów.
  9. Tuż przed Balem Bożonarodzeniowym główne drzwi zamku są otwarte na oścież, wchodzą przez nie pary uczniów w balowych strojach, ale nie w uniformach Durmstrangu. Uczniowie szykowali się do balu w szkole, nie przyjeżdżali do zamku z zewnątrz.
  10. Po ogłoszeniu przez Dumbledore'a wyników drugiego zadania, Igor Karkarow pluje na niego, mimo że obok stoi i widzi to Hagrid. Podobnie jak w punkcie 1 – jest to tak nieprawdopodobne, że aż błędne.
  11. Tuż przed wtargnięciem Dumbledore'a, McGonagall i Snape'a do pokoju Moody'ego, stoi on plecami do ściany, której połowę zajmuje biblioteczka. Gdy Dumbledore rzuca zaklęcie, Moody uderza plecami w zupełnie inną ścianę.
  12. W momencie ogłoszenia uczestników turnieju wszyscy zajmują miejsca. W jednej scenie jeden z bliźniaków siedzi przy Harrym, natomiast w kolejnej siedzi po drugiej stronie stołu ze swoim bratem.