FANDOM

Błędy w filmie Harry Potter i Komnata Tajemnic — w filmach o Harrym Potterze można dostrzec kilka błędów i nieścisłości popełnionych przez twórców. W niektórych scenach można dostrzec ekipę filmową, kamery, czy też mikrofony.

Lista błędów występujących w filmie Edytuj

  1. Na drugim ze zdjęć oglądanych przez Harry'ego w albumie od Hagrida jest on, Ron i Hermiona. Nikt im nie zrobił takiego zdjęcia.
  2. Lina, którą Ron wyrwał kratę w oknie pokoju Harry'ego, w pierwszym ujęciu wychodzi z kabiny Forda, w następnym przymocowana jest do tyłu auta.
  3. Ron upuszcza w samochodzie złamaną różdżkę po pierwszym uderzeniu Bijącej Wierzby. Potem jej nie podnosi, a jednak ma ją gdy zaczyna się rok szkolny.
  4. W Esach i Floresach, gdy kamera pokazuje Malfoya widać, że stoi on na namalowanym kwadracie.
  5. Gdy skrzat domowy pojawia się w pokoju Harry'ego, Zgredek jest zieloną kulką w okularach chłopca. Ten błąd spowodowany jest tym, że Zgredek stworzony jest komputerowo.
  6. Gdy Harry spotyka się z Hermioną na ulicy Pokątnej, dziewczyna za pomocą czarów naprawia okulary Pottera. Uczniom Hogwartu nie można jednak używać magii poza szkołą.
  7. Gdy Wierzba Bijąca atakuje Harry'ego i Rona na początku semestru, roztrzaskuje szybę na tysiąc kawałeczków tuż przed nosem Rona, jednak temu nic się nie dzieje.
  8. Podczas lekcji zielarstwa Pomona Sprout każe uczniom założyć nauszniki. Po założeniu, uczniowie słyszeli nauczycielkę bardzo dobrze, jednak po wyciągnięciu Mandragor, żadnemu z nich nic się nie stało od ich krzyku, poza Neville'em, który tylko stracił przytomność.
  9. Gdy po zakończeniu szlabanu u Lockharta Harry spotyka Rona i Hermionę, prawy kołnierzyk Rona wystaje spod swetra. W następnej scenie jest już schludnie schowany.
  10. Gdy podczas walki w klubie pojedynków Draco ląduje na podłodze, w rogu widać kamerzystę.
  11. W czasie meczu quidditcha tłuczek łamie Harry’emu prawą rękę. Jednak gdy bohater spada na ziemię, to potem właśnie na niej się opiera.
  12. W różnych scenach blizna Harry'ego znajduje się w różnych miejscach. Czasem jest po prawej stronie czoła, czasem po lewej i ma różne kształty.
  13. Na lekcji transmutacji z profesor McGonagall w pierwszych scenach napisy na tablicy są w lustrzanym odbiciu − od tyłu.
  14. W scenie, w której Hermiona nalewa eliksiru wielosokowego do szklanek, widać na jej lewej ręce gips. Emma Watson w trakcie kręcenia filmu złamała nadgarstek.
  15. Podczas wizyty w salonie Ślizgonów Vincent Crabbe i Gregory Goyle (czyli Ron i Harry) oraz Draco Malfoy mają krawaty w barwach Krukonów.

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu