FANDOM

Błędy w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi — w filmie Harry Potter i Książę Półkrwi można dostrzec kilka błędów i nieścisłości popełnionych przez twórców.

Lista błędów występujących w filmie Edytuj

  1. W rozmowie z Harrym w Budleigh Babberton Horacy Slughorn mówi o zdjęciu, na którym jest Regulus Black: „Uczyłem wszystkich z ich rodziny z wyjątkiem Syriusza”. Slughorn uczył eliksirów również Syriusza Blacka, a ten jako jedyny z rodu nie był jedynie w Slytherinie, którego Slughorn był opiekunem.
  2. Kelnerka z kawiarni Przysmaki umawia się z Harrym „Gdzieś tak koło jedenastej”. Gdy Harry i Albus Dumbledore kończą sprzątanie w domu w Budleigh Babberton, po zakończeniu pracy przez kelnerkę, zegar na ścianie pokazuje dopiero 22.35.
  3. Na swojej pierwszej lekcji eliksirów Horacy Slughorn mówi, że sporządził tego dnia rano eliksiry: Amortencję, Felix Felicis i Veritaserum. Serum prawdy przygotowuje się około miesiąca, zaś płynne szczęście około 6 miesięcy. Tak więc nie było to możliwe.
  4. Gdy Draco Malfoy po raz pierwszy podchodzi do drzwi Pokoju Życzeń, na ścianie wisi jakiś wielki gobelin. Na tej ścianie nigdy nic nie wisiało.
  5. Podczas eliminacji do drużyny quidditcha Gryfonów, Ron i Cormac McLaggen ubrani są już w pełne stroje bramkarzy drużyny, nawet z numerami: Ron ma 2, McLaggen 3.
  6. Podczas eliminacji Hermiona rzuca zaklęcie Confundus ma McLaggena bez użycia różdżki. Nie posiadała jeszcze takich umiejętności.
  7. Ginny odczytuje, że książka jest własnością Księcia Półkrwi z tylnej okładki – a napis „Ta książka jest własnością Księcia Półkrwi” znajdował się na jednej z pierwszych kart książki.
  8. Gdy Harry, Hermiona i Ron idą do Hogsmeade, przed nimi idzie Neville z jakimś kolegą, zaś w następnym ujęciu idzie przed nimi Slughorn, który spotyka Flitwicka.
  9. Gdy Harry, Hermiona i Ron wchodzą do Trzech Mioteł, Slughorn już tam dawno jest, co wynika z prowadzonej przez niego rozmowy. Idąc tuż przed nimi, nie zdążyłby ich tak wyprzedzić.
  10. Hermiona atakuje Rona zaklęciem Oppugno bez użycia różdżki.
  11. Harry nie ponosi żadnych konsekwencji za użycie zaklęcia Sectumsempra na Malfoyu.
  12. W rozmowie z Harrym po obejrzeniu prawdziwego wspomnienia Slughorna, Albus Dumbledore mówi, że pierścień z Kamieniem Wskrzeszenia należał do matki Voldemorta, gdy w rzeczywistości należał do jego wuja, Morfina Gaunta.

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu