FANDOM

Błędy w filmie Harry Potter i więzień Azkabanu — w filmach o Harrym Potterze można dostrzec kilka błędów i nieścisłości popełnionych przez twórców.

Lista błędów występujących w filmie Edytuj

  1. Podczas pierwszej sceny Harry używa zaklęcia Lumos Maxima w domu Dursleyów, mimo że nie miał prawa używać czarów poza szkołą.
  2. Gdy Vernon Dursley biegnie ratować ulatującą w powietrze Marjorie Dursley, żółty murek jego ogródka wygląda inaczej w dwóch kolejnych ujęciach.
  3. W tej samej scenie fasada budynku w dwóch ujęciach zmienia swoja szerokość, w drugim ujęciu znika również rosnący koło okna wielki krzew.
  4. Zanim Harry zobaczył Syriusza Blacka pod postacią psa, zaczęły wirować karuzele, kołysać się huśtawki, zgasło światło – nie ma dla tego żadnego uzasadnienia magicznego.
  5. Gdy Harry upada na chodnik przed nadjeżdżającym Błędnym Rycerzem, bluza zsuwa mu się z ramion, lecz w następnym ujęciu jest na swoim miejscu, mimo że Harry leżał w pozycji, która uniemożliwiała jej poprawienie.
  6. Po wysadzeniu Harry'ego z Błędnego Rycerza, Stan Shunpike mówi: „Dziurawy Kocioł – następny przystanek, Aleja Nokturnu”. Na Nokturn można było wejść przez Dziurawy Kocioł.
  7. Harry przybywa do Kotła w nocy, lecz o 1:20 według zegara wiszącego w gabinecie Korneliusza Knota, przez okna wpada światło słoneczne.
  8. Gdy Harry rano wychodzi ze swojego pokoju, na korytarzu na piętrze widzi Krzywołapa goniącego Parszywka. Słyszy kłótnię Rona i Hermiony na parterze, którzy trzymają zwierzaki w na rękach.
  9. Remus Lupin w pociągu wyczarowuje patronusa (niecielesnego) bez inkantacji.
  10. Duchy wlatujące przez okna wybijają szyby.
  11. Na lekcji Remusa Lupina z boginem, za Ronem w kolejce stoi Seamus Finnigan; widać jak wychodzi by walczyć z boginem, ale Lupin zaprasza Parvati Patil i nie widać walki Seamusa.
  12. Gdy uczniowie zbierają się przy pociętym portrecie Grubej Damy - żyrafa idzie przez dwa portrety jednocześnie.
  13. W Wielkiej Sali po wtargnięciu Blacka śpi około połowę uczniów mniej niż było w Hogwarcie.
  14. Na lekcji Obrony Przed Czarną Magią, prowadzonej pod nieobecność Lupina, Snape mówi, że można stać się wilkołakiem na skutek dobrowolnej zmiany kształtu, lecz w rzeczywistości nie można.
  15. Łapa, czyli Syriusz Black jako pies, chwyta Rona za stopę. W późniejszych scenach Ron ma ranę na łydce.
  16. Odegram się na tej rudej szlamie” – mówi Draco Malfoy po ciosie Hermiony. Dziewczyna miała jednak brązowe włosy, a nie rude.
  17. Dzbanek w chacie Hagrida rozbija się inaczej, gdy Hermiona rzuca kamieniem już podczas podróży w czasie.
  18. W tej samej scenie, gdy Harry i Hermiona chowają się przed "sobą" w lesie, widać szare elementy dekoracji leżące koło dyń, które znikają w następnym ujęciu.
  19. Gdy Harry powala Syriusza we Wrzeszczącej Chacie, w dwóch kolejnych ujęciach widać różne ślady na podłodze koło głowy leżącego Syriusza.
  20. Podczas podróży w czasie Snape wchodzi do chaty natychmiast po Lupinie – czyli dużo szybciej niż w rzeczywistości.
  21. Podarowaną przez Blacka Błyskawicę sowy dostarczyły nie Harry'emu, ale Weasleyom do Wielkiej Sali.
  22. Gdy Harry wchodzi do gabinetu Lupina, żeby się z nim pożegnać, na szafie z książkami leży róg jakiegoś zwierzęcia, który w następnej scenie zmienia swoje położenie.

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu