FANDOM

Błędy w książce Harry Potter i Insygnia Śmierci — lista nieścisłości, które jak sama autorka przyznaje, zdarzyły się w książkach. Wierni czytelnicy wychwycili je i starali wyjaśnić[1].

Oto lista błędów występujących w siódmym tomie: Edytuj

  1. We wspomnieniach Snape'a, Harry widzi między innymi scenę wyjazdu jego matki do szkoły. Towarzyszy jej cała rodzina, w tym Petunia. Wynika z tego, że Petunia wiedziała, jak dostać się do Hogwartu oraz, że istnieje Peron 9¾. W pierwszej części jednak, razem z mężem i synem wyśmiewa się z nieistniejącego peronu i sposobu, w jaki Harry ma pojechać do szkoły. Istnieje możliwość, że po prostu udawała że nie wie że peron istnieje przed swoim mężem, próbując wyrzucić z głowy bolesne wspomnienia.
  2. Kiedy Harry, Ron i Hermiona włamali się do skarbca w Banku Gringotta, Hermiona rzuciła na Harry'ego zaklęcie Levicorpus, szepcząc je. Zaklęcie to jednak, jak dowiadujemy się z szóstego tomu, jest niewerbalne.
  3. Gdy Harry, Ron i Hermiona odwiedzili Ksenofiliusa Lovegooda, Harry był początkowo skryty pod peleryną niewidką. Później jednak zdjął ją i dał Hermionie, która włożyła ją do swojej torebki. Mimo to, podczas ucieczki z domu Lovegooda, Hermiona zwraca się do Harry'ego, aby dał jej pelerynę.
  4. Gdy Harry szuka diademu Roweny Ravenclaw przypomina sobie, że w Pokoju Życzeń schował egzemplarz książki do eliksirów i aby trafić do tego miejsca położył tam stary posąg. Okrył go peruką i, jak teraz twierdzi, starym diademem. Jednak w szóstym tomie został opisany jako zniszczona tiara czarodziejska.
  5. W książce Harry jakoby pierwszy raz słyszy głos Crabbe'a. Był to głos przyjemny i łagodny. To niemożliwe biorąc pod uwagę fakt, że w książce Harry Potter i Komnata Tajemnic Harry i Ron zamieniają się w Crabbe'a i Goyle'a, a ich głosy były określane jako nieprzyjemne.
  6. W siódmym tomie Fleur bierze ślub w diademie ciotki Muriel mimo, iż pod koniec szóstej części jest mowa o tym jakoby stryjeczna ciotka Weasleyów miała cudowną tiarę roboty goblinów, którą z pewnością pożyczy pannie młodej na tak ważną uroczystość.
  7. Po rozmowie z Szarą Damą, przed Bitwą o Hogwart, Harry domyślił się, że diadem jest ukryty w Pokoju Życzeń. Mówi do siebie, że Dumbledore i Flitwick jako wzorowi uczniowie nigdy Pokoju nie odkryli, oraz że dyrektor nigdy się o nim nie dowiedział. Tymczasem Dumbledore znał go jako pokój "pełen nocników" z 4 tomu, a o jego specyfice dowiedział się w 5 części kiedy Dolores przyłapała tam grupę GD. Z opowiadań o tym incydencie mógł również dowiedzieć się prawdy Flitwick.

Przypisy

  1. J.K. Rowling w jednym z wywiadów

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu