FANDOM

Błędy w książce Harry Potter i więzień Azkabanu — jak sama autorka przyznaje, zdarzyły się w książkach pewne nieścisłości, które wierni czytelnicy wychwycili i starali się wyjaśnić[1].

Oto lista błędów występujących w trzecim tomie Edytuj

  1. Harry ujrzał Petera Pettigrew na Mapie Huncwotów. Fred i George, którzy mu ją dali, także powinni go zauważyć. Choć istnieje możliwość, że został on przez nich przeoczony, fakt, iż jako szczur najczęściej był blisko ich brata, Rona świadczy o tym, że bardzo prawdopodobne jest, iż podczas studiowania mapy by się na niego natknęli.
  2. Rozdział pierwszy mówi, iż Historię magii napisał Adalbert Waffling, a nie Bathilda Bagshot. Błąd został poprawiony.
  3. W czerwcu Fred i George dowiedzieli się o tym, że SUMy poszły im słabo. W szóstym tomie dowiadujemy się, że takie informacje przekazywane są przez sowy w lecie.
  4. Zdarza się, że imię Hermiony Granger brzmi Harmiona Granger.
  5. Na stronie 58 czytamy, że Błyskawicę zakupiła Irlandzka Drużyna Międzynarodowa. Po pierwsze chodziło o drużynę narodową, po drugie wyrażenie "irlandzka" i "międzynarodowa" wykluczają się.
  6. Na stronie 250, profesor Binns zostaje nazwany ,,profesor Binn"
  7. W rozdziale Gryfoni przeciw Krukonom, Miętowe ropuchy zostały błędnie nazwane "miętowymi żabami".

Przypisy

  1. J.K. Rowling podczas jednego z wywiadów.

Błędy i wycięte sceny w serii Harry Potter

Błędy w książkach Kamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci
Błędy w filmach Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FilozoficznyKomnata Tajemnicwięzień AzkabanuCzara OgniaZakon FeniksaKsiążę PółkrwiInsygnia Śmierci cz.IInsygnia Śmierci cz.II
Wycięte sceny z filmów Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźćKamień FiozoficznyKomnata Tajemnicwięzień Azkabanu