FANDOM

Disambig Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Błyskawica (ang. The Firebolt) — jedenasty rozdział książki Harry Potter i więzień Azkabanu. Trwa od strony 223 do 245.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry zadręcza się myślami o Syriuszu Blacku. Nie może zrozumieć, jak jego rodzice mogli zaufać komuś takiemu. Szkoła wyludnia się podczas przerwy świątecznej. Harry, Ron i Hermiona wybierają się do Hagrida. Gajowy pokazuje im list, w którym członkowie Komisji Likwidacji Niebezpiecznych Stworzeń informują go o sprawie wytoczonej przeciwko Hardodziobowi. Przyjaciele obiecują mu pomoc w przygotowaniu obrony hipogryfa. Po powrocie do zamku przeszukują stare księgi w poszukiwaniu przypadków uniewinnienia niebezpiecznych stworzeń, jednak nie udaje im się znaleźć żadnych sensownych przykładów.

Następnego dnia Harry i Ron rozpakowują prezenty. Wśród swoich upominków Harry znajduje najnowszy model miotły, Błyskawicę. Nie wie jednak, kto wydał aż tyle pieniędzy, aby mu ją kupić. Do dormitorium wchodzi Hermiona. Niepokoi ją drogi prezent Harry'ego. Podczas rozmowy Krzywołap, kot Hermiony, rzuca się na Parszywka. Zdenerwowany chłopak krzyczy na Hermionę, która wychodzi obrażona. Chłopcy schodzą do Wielkiej Sali, gdzie zastają nauczycieli. Razem jedzą obiad bożonarodzeniowy i otwierają cukierki-niespodzianki. Podczas posiłku pojawia się nawet profesor Trelawney, która zwykle jada sama. Harry i Ron wracają do pokoju wspólnego, gdzie znów podziwiają Błyskawicę. Odwiedza ich profesor McGonagall, która zabiera miotłę w celu sprawdzenia, czy nie została zaczarowana. Ron jest wściekły, kiedy Hermiona wyjawia, że to ona doniosła o miotle nauczycielce, ponieważ podejrzewała, że był to prezent od Syriusza Blacka.

Poprzednik
Mapa Huncwotów
Rozdziały książki „Harry Potter i więzień Azkabanu” Następca
Patronus