Disambig.svg Ten artykuł dotyczy magicznego stworzenia. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Bahanka (inaczej Kąsający Elf; ang. Doxy - Biting Fairy) — niewielkie magiczne stworzenie występujące w północnej Europie i Ameryce.

Charakterystyka[edytuj | edytuj kod]

Bahanki preferują chłodniejsze klimaty. Często bywają mylone z elfami, chociaż stanowią oddzielny gatunek. Spowodowane jest to tym, że zarówno elf, jak i bahanka, wyglądem przypominają małego człowieczka, jednak ciało tej drugiej pokryte jest futrem (grubymi, czarnymi włosami). Bahanki mają dwie pary rąk i nóg. Skrzydła Bahanki są grube, zaokrąglone i błyszczące, zbliżone wyglądem do skrzydeł żuka. Uważane są za pasożyty. Zagnieżdżają się m.in. w zasłonach. Bahanki wydają charakterystyczne brzęczenie. Bahanki mają dwa rzędy ostrych, jadowitych zębów. W razie ugryzienia należy zażyć antidotum.

Klasyfikacja Ministerstwa Magii: XXX

Rozmnażanie[edytuj | edytuj kod]

Bahanki składają do pięciuset jaj na raz, które następnie zakopują. Młode wykluwają się po upływie od dwóch do trzech tygodni. Jajka tych stworzeń są czarne.

Sposób na bahanki[edytuj | edytuj kod]

Sposób, w jaki można radzić sobie z bahankami został opracowany w książce Gilderoya Lockharta Poradnik zwalczania szkodników domowych. Żeby je unieszkodliwić, wystarczyło spryskać bahanki Bahanocydem, który je paraliżuje. Usuwanie bahanek nazywa się debahanacją. Czynność tą wykonywali Harry Potter z przyjaciółmi podczas oczyszczania posiadłości przy Grimmauld Place 12 w 1995 roku, w której zagnieździło się mnóstwo bahanek.

Magiczne właściwości[edytuj | edytuj kod]

W ostrych zębach bahanek znajduje się jadowita substancja, więc w razie ugryzienia należy spożyć antidotum.

Użycia[edytuj | edytuj kod]

Galeria[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]