FANDOM

Bartłomiej Barebone (ang. Bartholomew Barebone) — amerykański mugol, potomek Czyścicieli. Żył w XVIII wieku.

Biografia Edytuj

Bartłomiej urodził się w rodzinie Barebone jako potomek jednego z czyścicieli, którzy uniknęli wymiaru sprawiedliwości i wmieszali się w niemagiczną społeczność. Wychowywany był w wierze, że czarodzieje i czarownice są złem[1].

Pewnego dnia w 1790 r. Bartłomiej na regionalnym pikniku zaczął flirtować z Dorką Twelvetrees w celu wyciągnięcia od niej informacji na temat świata czarodziejów. Dziewczyna zainteresowanie mężczyzny uznała za przejaw sympatii i zdradziła mu wiele tajemnic dotyczących świata magii. Bartłomiej ukradł jej różdżkę[1] i pokazał ją dziennikarzom. Następnie zebrał grupę uzbrojonych przyjaciół, by znaleźć i – o ile się uda – zabić wszystkich czarodziejów w okolicy. Wydrukował także adresy siedzib tajnych organizacji czarodziejów, które nieroztropnie zdradziła mu dziewczyna i wysłał je listownie do szych wśród świata mugoli[1]. Owładnięty obsesją mężczyzna posunął się o krok za daleko i ostrzelał mugoli wychodzących z budynku, który obserwował. Bartłomiej został aresztowany i trafił do więzienia.

Postępowanie Barebone'a doprowadziło do uchwalenia w 1790 r. Prawa Rappaport, które zabroniło kontaktów i małżeństw między amerykańskimi czarodziejami i mugolami.

Ciekawostka Edytuj

Występowanie Edytuj

Przypisy