Bathsheda Babbling (ur. przed 1977 r.) — czarownica nieznanego statusu krwi; nauczycielka starożytnych runów w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Bathsheda Babbling urodziła się w Wielkiej Brytanii, prawdopodobnie w XX wieku w rodzinie czarodziejów o nieznanym statusie krwi (prawdopodobnie czystej). 

W wieku jedenastu lat rozpoczęła naukę w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie i została przydzielona do jednego z czterech domów. Kupiła lub odziedziczyła różdżkę, możliwe, że w sklepie Ollivanderów na ulicy Pokątnej (magiczna część Londynu). Podczas trzeciego roku edukacji prawdopodobnie wybrała starożytne runy jako dodatkowy przedmiot. Biorąc pod uwagę, że została nauczycielką tego przedmiotu musiała uzyskać z niego dobre SUMy i OWUTEMy.

Praca w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

Kobieta, którą możliwe, że była Babbling

Babbling rozpoczęła pracę w Hogwarcie przed 1993 rokiem, za czasów gdy dyrektorem placówki był Albus Dumbledore. Nauczała jednego z trudniejszych i tym samym mniej popularnych przedmiotów, jakim były starożytne runy. Na swoich lekcjach Babbling używała sylabariusza Spellmana

1994 − 1995[edytuj | edytuj kod]

1994 roku kontynuowała pracę nauczycielki starożytnych runów w Hogwarcie. Prawdopodobnie była obecna na uczcie powitalnej pierwszego dnia września tegoż roku i widziała jak nowi uczniowie zostają przydzieleni do poszczególnych domów.

Później oglądała wejście delegacji z Beauxbatons i Durmstrangu na Turniej Trójmagiczny, który w tym roku odbywał się w Hogwarcie. Była także obecna gdy Czara Ognia wybrała reprezentantów szkół. 

Jeśli widzianą podczas Balu Bożonarodzeniowego rzeczywiście była Babbling, to ubrała się ona w szatę wyjściową i razem z personelem szkoły udała się do Wielkiej Sali, w której odbywała się uroczystość. Patrzyła jak Albus Dumbledore zaprasza do tańca Minerwę McGonagall, nauczycielkę transmutacji w Hogwarcie.

Jako nauczycielka najprawdopodobniej była obecna na trybunach podczas trzeciego zadania Turnieju Trójmagicznego. Zaskoczył ją fakt, że jeden z reprezentantów Hogwartu − Cedrik Diggory nie żyje.

Prawdopodobnie pod koniec roku szkolnego uczestniczyła w uczcie pożegnalnej.

1995 − 1996[edytuj | edytuj kod]

Aktorka odpowiadająca opisowi Bathshedy

Jeśli widzianą przy uczcie powitalnej kobietą w 1995 roku była Babbling, to z zainteresowaniem przysłuchiwała się ogłoszeniom, w trakcie których przedstawiono nową nauczycielkę obrony przed czarną magią — Dolores Umbridge. Dolores wygłosiła długą przemowę opowiadającą o jej sposobach nauczania. Profesor Babbling należała do tych, którzy nie oklaskiwali nowej nauczycielki.

1996 − 1997[edytuj | edytuj kod]

W tym roku ciągle uczyła starożytnych runów w Hogwarcie. Prawdopodobnie pojawiła się razem z personelem podczas uczty powitalnej i widziała jak nowi uczniowie są przydzielani do domów.

Jeśli kobietą widzianą w czasie świątecznego spotkania Klubu Ślimaka, organizowanego przez Horacego Slughorna była Bathseda, to musiała mieć ona dobre relacje z mężczyzną i wyglądała, że dobrze się bawiła. Obserwowała jak woźny szkoły, Argus Filch wprowadza do sali, w której impreza się odbywała, ucznia szóstej klasy Dracona Malfoya.

Była obecna na błoniach Hogwartu po śmierci Dumbledore'a zabitego przez Severusa Snape'a. Możliwe, że uczestniczyła w jego pogrzebie pod koniec roku szkolnego.

1997 − 1998[edytuj | edytuj kod]

1997 roku profesor Babbling prawdopodobnie nadal piastowała urząd nauczycielki starożytnych runów w Hogwarcie.

Prawdopodobna śmierć Babbling

Śmierciożercy pod przywództwem Lorda Voldemorta zawładnęli światem czarodziejów, przejmując Ministerstwo Magii i zamek. Dyrektorem Hogwartu został śmierciożerca Severus Snape, a Alecto i Amycus Carrow zostali nauczycielami. Profesor Babbling nie została wydalona z placówki, jak niektórzy nauczyciele.

W 1998 roku Bathsheda najprawdopodobniej wzięła udział w Bitwie o Hogwart. Jeśli tak było, to pomagała personelowi odzyskać zamek i bronić go przed śmierciożercami.

Wygląd i charakter[edytuj | edytuj kod]

Kobieta przy stole, którą możliwe, że była Babbling

Sugerując się kreacją filmową, jeśli Babbling była tą kobietą, to była osobą średniego wzrostu o jasnej karnacji. Posiadała długie, sięgające do ramion, brązowe włosy i oczy tej samej barwy. Podczas imprez organizowanych w Hogwarcie była ubrana w czerwoną suknię, za to na co dzień miała na sobie czarne szaty.

Bathsheda według filmowej wersji osoby, która do niej pasuje opisem, wydaje się być inteligentna. Nie klaskała kiedy dowiedziała się, że Dolores Umbridge i Severus Snape zostali nauczycielami obrony przed czarną magią. Biorąc pod uwagę fakt, iż dołączyła do personelu Hogwartu, można wnioskować, że była zdolną czarownicą. Pasowałoby to też do książkowego opisu w więźniu Azkabanu, w którym Hermiona Granger przyznała, że jej zajęcia są ciekawe.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

  • Możliwe, że Bathsheda była tą czarownicą, choć z racji na inny kształt nosa i kolor skóry mogą to być dwie różne osoby. Możliwe też, że pod rolę Babbling zatrudniono kilka aktorek, które się różniły (podobnie jak w przypadku Lavender Brown, Pansy Parkinson, czy Susan Bones).
  • Imię Babbling jako profesor pojawiło się na liście personelu Hogwartu sporządzonej przez J. K. Rowling.
  • Babbling uczyła w Hogwarcie od co najmniej 1993 roku, kiedy Hermiona Granger zaczęła uczęszczać na jej lekcje.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

de2:Bathsheda Babbling