FANDOM

Biada mi, transmutowałem swoje stopy (fr. Hélas, Je me suis Transfiguré Les Pieds) — sztuka średniowiecznego pisarza Malecrita napisana na początku XV wieku. Skupiała się wokół dwóch postaciach: Crapauda i Grenouillea. W połowie pierwszego aktu rozgrywania była słynna scena transmutowania swoich stóp przez Crapauda.

Znaczenie w quidditchu Edytuj

Zawiera jedną z pierwszych wzmianek o quidditchu, a znajdowała się ona w tym fragmencie:
GRENOUILLE: Nie mogę dzisiaj iść z tobą na targ, Crapaudzie.
CRAPAUD: Ależ, Grenouille, sam nie zagonię tam krowy!
GRENOUILLE: Przecież wiesz, że mam być dzisiaj obrońcą. Kto powstrzyma kafla, jeśli mnie zabraknie?

Przedstawienie Edytuj

Pewnego razu grupka aktorów odegrała tę sztukę. Widzowie już w połowie pierwszego aktu zaczęli rzucać w nieporadnie grających aktorów dyniami. Równie znudzony, czarodziej odpowiedzialny za efekty specjalne postanowił zamienić klasyczny żółty pył na eksplozję ognia. Widzowie byli zachwyceni widowiskiem, lecz wkrótce umknęli przed ogniem trawiącym teatr, ponieważ czarodziej odpowiedzialny za efekty specjalne nie potrafił opanować płomieni. Tymczasem Crapaud użył zaklęcia zamrażającego i stwierdził, że właśnie nadszedł jego moment. Wygłosił swoją słynną kwestię, ale nikt go nie słuchał, ponieważ zarówno widzowie jak i obsada już się ewakuowali.

Występowanie Edytuj