Disambig.svg Ten artykuł dotyczy rozdziału. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa

Bitwa o Hogwart (ang. The Battle of Hogwarts) — trzydziesty pierwszy rozdział książki Harry Potter i Insygnia Śmierci. Trwa od strony 625 do 654.

Postacie, które wystąpiły[edytuj | edytuj kod]

Postacie tylko wspomniane[edytuj | edytuj kod]

Streszczenie[edytuj | edytuj kod]

Minerwa McGonagall zebrała wszystkich uczniów w Wielkiej Sali i zaczęła mówić o ewakuacji, gdy zewsząd rozbrzmiał głos Voldemorta, żądający wydania Harry'ego Pottera, pod groźbą ataku na szkołę. Pansy Parkinson zaczęła nawoływać, by złapano Harry'ego, ale tłum Gryfonów otoczył wybrańca. Profesor McGonagall kazała Filchowi zaprowadzić wszystkich nieletnich (i niechętnych do walki) Ślizgonów, Krukonów, Puchonów i Gryfonów. Harry z pomocą Prawie Bezgłowego Nicka znalazł Szarą Damę, która niechętnie opowiedziała mu o Diademie swojej matki. Harry domyślił się, że Voldemort ukrył horkrus w Pokoju Życzeń, więc od razu tam pobiegł, spotykając po drodze Hagrida, Graupa i Aberfortha. Atak Śmierciożerców się zaczął i przez wszystkie okna do zamku wpadały zaklęcia. W końcu Harry'emu udało się znaleźć Rona i Hermionę, którzy w międzyczasie zabrali z komnaty tajemnic kły Bazyliszka. Gdy dotarli do Pokoju kazali Ginny wyjść, by mogli go zmienić w komnatę pełną ukrytych przedmiotów i rozdzielili się. Kiedy Harry znajduje horkruks, zostaje osaczony przez Dracona Malfoya, Vincenta Crabbe'a i Gregory'ego Goyle'a. Wybucha walka, do której przyłączają się Ron i Hermiona. W pewnym momencie, Crabbe rzuca Szatańską Pożogę, przez co później ginie. Trójka przyjaciół ratuje życie Malfoyowi i Goyle'owi.

Poprzednik
Ucieczka Severusa Snape'a
Rozdziały książki „Harry Potter i Insygnia Śmierci” Następca
Czarna Różdżka

de2:31. Kapitel: Die Schlacht von Hogwarts