Harry Potter Wiki

CZYTAJ WIĘCEJ

Harry Potter Wiki
Advertisement
Harry Potter Wiki

Bułgaria zespoł.jpg

Bułgarska narodowa drużyna quidditcha (ang. Bulgarian National Quidditch team) — drużyna narodowa quidditcha z Bułgarii. Ta reprezentacja została wicemistrzem świata na Mistrzostwach Świata w Quidditchu w 1994 roku. Przegrali wtedy w finale z Irlandią. Również w 2002 roku zajęli drugie miejsce, tym razem finał wygrał Egipt. W 2014 udało się im zdobyć Mistrzostwo Świata, pokonując w finale Brazylię. We wszystkich trzech finałach szukającym był Wiktor Krum.

Mistrzostwa Świata w Quidditchu (1994)[]

Bułgaria[]

Skład[]

Bułgarska narodowa drużyna quidditcha
Ścigający
Wasilij Dymitrow Clara Iwanowa Alexei Lewski
Pałkarze
  Iwan Wołkow Piotr Wulkanow  
Obrońca
Lev Zograf
Szukający
Wiktor Krum

Rezerwowi
brak

Historia[]

Mistrzostwa Świata w Quidditchu (2002)[]

Drużyna Bułgarii doszła do finałów, ale przegrali z Egiptem 300 do 450. Było to kolejnym rozczarowaniem dla Bułgarii, od czasu finału ostatnich mistrzostw w 1994 roku, gdy mimo złapanego znicza nie wygrali meczu. Podczas tych finałów wybitna egipska szukająca Rawya Zaghloul pokonała Wiktora Kruma, pierwsza łapiąc znicza. Po meczu Krum ogłosił zakończenie kariery[1].

Mistrzostwa Świata w Quidditchu (2014)[]

Bułgaria zakwalifikowała się do Mistrzostw Świata w Quidditchu[1]. Wiktor Krum wrócił z emerytury, aby zagrać w turnieju. Swój pierwszy mecz rozegrali z drużyną Nowej Zelandii. Wygrali mecz 410 do 170[2]. W ćwierćfinale pokonali Norwegię 170 do 20[3]. W półfinale zwyciężyła z Japonią, żeby w końcu wygrać finał z Brazylią 170 do 60 i zostać mistrzem świata.

Zawodnicy latali na Błyskawicach Doskonałych.

Skład[]

Bułgarska narodowa drużyna quidditcha
Ścigający
Bogomil Lewski Nikola Vassileva Stoyanka Grozda
Pałkarze
  Dimitar Draganov Boris Wulkanow  
Obrońca
Georgi Zdravko
Szukający
Wiktor Krum

Rezerwowi
brak

Zobacz też[]

Przypisy

Advertisement