Burkina Faso — małe państwo w zachodniej Afryce, ze stolicą w Wagadugu. Nie posiada dostępu do morza, jego językiem urzędowym jest natomiast francuski.

Społeczeństwo magiczne[edytuj | edytuj kod]

Kraj posiadał własne Ministerstwo Magii. Można podejrzewać, że czarodzieje uczęszczają do Szkoły Magii Uagadou. W 2006 roku narodowa drużyna quidditcha Burkiny Faso zwyciężyła w Mistrzostwach Świata wygrywając w finale z Francją. Wierni kibice obwołali Ministrem Magii Joshuę Sankarę, szukającego drużyny, ale ten zrezygnować po dwóch dniach chcąc dalej grać w quidditcha.

Gilderoy Lockhart w 1992 roku twierdził, że w Ouagadogou, stolicy kraju, był świadkiem serii ataków podobnych do tych, które przytrafiały się w Hogwarcie. Mówił, że wystarczyło dać mieszkańcom miasta specjalne amulety ochronne, aby groza została przerwana. Prawdopodobnie historia została jednak zmyślona albo zdarzyła się faktycznie, ale dokonał tego ktoś inny.

Natura[edytuj | edytuj kod]

Na terenie kraju występowały widłowęże, którym czarodzieje z Burkina Faso wyznaczyli specjalny rezerwat. Burkina Faso jest też domem dla świergotników oraz buchorożców.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Zobacz też[edytuj | edytuj kod]