FANDOM

– ...ale teraz odbiera jej kafla ten wielki Puchon, nie pamiętam, jak się nazywa, coś tak jak Bibble... nie Buggins...
- To jest Cadwallader! – zawołała profesor McGonagall. Tłum ryknął śmiechem
[...] Parę chwil później Cadwallader strzelił gola [...] Potem znowu zdobył bramkę Cadwallader, doprowadzając do wyrównania
— Komentarz Luny Lovegood i opis gry Cadwalladera[źródło]

Cadwalladerczarodziej nieznanego statusu krwi, będący uczniem Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w której został przydzielony do Hufflepuffu. W roku szkolnym 1996/1997 grał na pozycji ścigającego w domowej reprezentacji quidditcha.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Cadwallader urodził się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi, około 1982 roku. Razem z rodziną mieszkał prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymał list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobił na ulicy Pokątnej. Odziedziczył różdżkę lub kupił ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechał do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brał udział w uczcie powitalnej, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Cadwalladera do Hufflepuffu.

1996-1997 rok Edytuj

W 1996 roku Luna Lovegood, podczas komentowania meczu z Gryfonami, nazwała go Bibble, następnie Buggins, aż profesor McGonagall ją poprawiła. W meczu tym Cadwallader zdobył przynajmniej dwa gole. Zakończył się zwycięstwem Hufflepuffu, ponieważ Cormac McLaggen w przypływie złości uderzył pałką Harry'ego Pottera (chociaż był obrońcą).

Ciekawostki Edytuj

Występowanie Edytuj