Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w drzewie genealogicznym autorstwa J.K.Rowling, w filmie oraz w grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Callidora Longbottom (zd. Black; ur. 1915 r.) — czarownica czystej krwi; najstarsza córka Arcturusa Blacka II i Lysandry Yaxley, siostra Charis i Cederelii. Wyszła za mąż za Harfanga Longbottoma z którym miała dwójkę dzieci - córkę i syna. Możliwe, że męskim potomkiem był Algie lub dziadek Neville'a. Jeżeli druga z wymienionych osób rzeczywiście była jej synem, Callidora była babcią Franka oraz prababcią Neville'a.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Harry Potter i Zakon Feniksa (książka) – rozdział 38: Fineas Nigellus powiedział, że nie może uwierzyć, że jego prapraprawnuk - ostatni z rodziny Blacków - nie żyje. To oznacza, że Callidora zmarła 18 czerwca 1996 roku, jednak na drzewie genealogicznym nie było podanej daty jej śmierci w sierpniu 1995.
  2. 2,0 2,1 2,2 Skoro Syriusz Black III był rzekomo pierwszym członkiem rodu nieprzydzielonym do Slytherinu, to Callidora prawdopodobnie należała właśnie do tego domu.