FANDOM

Caractacus Burkesczarodziej czystej krwi; współzałożyciel sklepu Borgin & Burkes. W 1926 roku Burkes odkupił od Meropy Gaunt medalion Salazara Slytherina.

Biografia Edytuj

Młode lata Edytuj

Caractacus urodził się przed 1846 rokiem[2]. Burkes przyszedł na świat w rodzinie czystej krwi.

Działalność zawodowa Edytuj

Borgin&byrkes

Sklep Borgin & Burkes.

W nieznanym bliżej okresie [3] Burkes założył wraz z Borginem sklep z czarnomagicznymi przedmiotami na ulicy Śmiertelnego Nokturnu, którego nazwa pochodzi od nazwisko założycieli - Borgin & Burkes.

W grudniu 1926 roku Meropa Riddle przyszła do sklepu, aby sprzedać medalion Salazara Slytherina. Kobieta nie miała środków do życia, a była w zaawansowanej ciąży, dlatego chciała sprzedać artefakt jej sławnego przodka. Burkes słyszał mnóstwo podobnych opowieści, ale po sprawdzeniu przedmiotu kilkoma zaklęciami okazało się, że faktycznie medalion należał do samego Slytherina. Burkes zapłacił 10 galeonów za medalion - była to cena bardzo zaniżona w stosunku do rzeczywistej wartości przedmiotu, ale Meropa o tym nie wiedziała. Jakiś czas później medalion z ogromnym zyskiem sprzedano Chefsibie Smith.

Kiedy Tom Riddle skończył szkołę, został zatrudniony w sklepie Burkesa. W nieznanym okresie, ale prawdopodobnie już po upadku Voldemorta w 1981, Albus Dumbledore odwiedził Burkesa, żeby dowiedzieć się szczegółów o wizycie Meropy w sklepie wiele lat temu.

Wygląd Edytuj

Caractacus Burkes był bardzo starym czarodziejem, którego twarz pokrywały liczne zmarszczki. Mimo podeszłego wieku, miał grzywę gęstych włosów.

Ciekawostka Edytuj

  • Andrzej Polkowski przetłumaczył jego nazwisko na "Burkes", chociaż w oryginale jest to "Burke". Pomyłkę popełnił przy Komnacie Tajemnic, gdy nazwa sklepu w wersji angielskiej podana jest jako U Borgina i Burkes'a. Dopiero w Księciu Półkrwi zorientował się, że to tylko forma odmiany. Jednak pozostawił już pierwszą wersję nazwiska.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. Rodzina Burke została wpisana do Skorowidzu Czystości Krwi
  2. 2,0 2,1 Caractacus Burkes musiał mieć ukończone conajmniej 17 lat, aby w 1863 roku móc założyć z Borginem sklep.
  3. W filmie jest to rok 1863, ale trudno uznać tą datę za kanoniczną