FANDOM

Castelobruxo[1] — jedna z jedenastu szkół magii. Znajduje się w Brazylii.

Castelobruxo to piękny, bajkowy zamek położony w środku lasu deszczowego w miejscu bardzo trudno wykrywalnym przez mugoli. Na dodatek, na budowlę rzucono to samo zaklęcie, które używane jest w Szkocji do ochrony Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Czar tworzy iluzję rozpadającej się, grożącej zawaleniem ruiny na miejscu zamku. Zarówno budynek jak i teren szkoły jest chroniony przez caipory i magiczne duszki.

Szkoła przyjmuje uczniów z całej Ameryki Południowej. Szkolnymi mundurkami są szaty w jasnozielonym kolorze. Uczniowie szkoły są często utalentowani w dziedzinie zielarstwa i magizoologii.

Castelobruxo prowadzi atrakcyjną ofertę wymiany młodzieży dla Europejczyków, którzy chcą badać magiczną florę i faunę lasu deszczowego. Kiedyś w projekcie tym miał startować Bill Weasley: on miał pojechać do Brazylii, a jego znajomy, którego poznał drogą korespondencyjną − do Hogwartu. Poprzez problemy finansowe rodziny Weasleyów, Bill nie był w stanie udać się w podróż na odległy kontynent. Brazylijski czarodziej będąc obrażonym, wysłał mu przeklęty kapelusz, który wysuszał uszy.

AbsolwenciEdytuj

WystępowanieEdytuj

Przypisy

  1. Pottermore"Castelobruxo"