FANDOM

Disambig-icon Ten artykuł dotyczy mugolki. Zobacz też: inne znaczenie tego słowa.
Cecylia: "O Boże, co za okropna rudera! Tom, czy twój ojciec nie może jej usunąć?"
Tom Riddle (senior): "To nie należy do nas. [...] ta chałupka należy do pewnego starego włóczęgi, Gaunta, i jego dzieci. Jego syn to kompletny pomyleniec, gdybyś słyszała, co o nim opowiadają we wsi..."
Cecylia: "Tom, może się mylę, ale... czy ktoś przybił do drzwi martwego węża?"
Tom Riddle (senior): "Wielkie nieba, masz rację! To na pewno jego syn, mówiłem ci, że ma pomieszane w głowie. Cecylio, nie patrz na to, kochanie."
— Rozmowa Cecylii i Toma Riddle'a seniora[źródło]

Cecylia (ang. Cecilia) — mugolka, która towarzyszyła Tomowi Riddle'owi podczas konnej przejażdżki w lecie 1925 roku.

Biografia Edytuj

Cecylia była mugolką. Urodziła się w XX wieku w wiosce Little Hangleton lub jej okolicach. W pewnym momencie swojego życia zaczęła spotykać się z Tomem Riddle, synem bogatych mugoli – Thomasa i Mary Riddle.

W lecie 1925 roku razem z Tomem udała się na konną przejażdżkę. Para jechała kretą ścieżką, która biegła tuż obok chaty Gauntów. Cecylia głośno wyraziła swoje zdziwienie, że tak okropna budowla może stać na ziemi należącej do Riddle'ów. Jej towarzysz wyjaśnił jej, że budynek należy do włóczęgi Marvola i jego dwójki dzieci. Cecylia ze zdziwieniem zauważyła, że do drzwi domu przybita jest martwa żmija. Tom Riddle stwierdził, że nie jest to widok dla niej, przy czym zwrócił się do niej per „Kochanie”. Rozmowie Cecylii i Toma przysłuchiwali się Marvolo, Morfin i Meropa. Morfin zaczął droczyć się z siostrą i wyznał ojcu, że Meropa skrycie podkochuje się w Tomie. Stary Gaunt rzucił się na córkę, jednak powstrzymał go obecny w domu Bob Ogden, pracownik ministerstwa. Następnie Ogden wybiegł na drogę, gdzie wpadł na konia Toma Riddle'a. Wywołało to wybuch śmiechu u młodej Cecylii.

Jakiś czas później Meropa Gaunt za pomcą czarów rozkochała w sobie Toma i uciekła z nim z Little Hangleton. Para wzięła ślub i oczekiwała narodzin dziecka. Zaślepiona miłością Meropa przestała poić swojego męża eliksirem miłości, w nadziei, że ten z nią zostanie. Tom Riddle zostawił jednak dziewczynę i wrócił do swojego domu rodzinnego. Nie wiadomo, co działo się w tym czasie z Cecylią. Być może dziewczyna wyszła za mąż za kogoś innego lub odnowiła relację z Tomem po jego powrocie.

Wygląd i zachowanie Edytuj

Cecylia była piękną, młodą dziewczyną. Podczas rozmowy z Tomem często się śmiała.

Występowanie Edytuj