FANDOM

Chaos w Ministerstwie Magii (ang. Mayhem at the Ministry) — dziesiąty rozdział książki Harry Potter i Czara Ognia. Trwa od strony 157 do 165.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry, Hermiona i Weasleyowie jak najszybciej opuszczają pole campingowe. Po powrocie do Nory dowiadują się, że Prorok Codzienny opublikował artykuł ośmieszający działania Ministerstwa Magii. Pani Weasley przeprasza bliźniaków, że dzień wcześniej na nich nakrzyczała. Harry opowiada Ronowi i Hermionie o swoim dziwnym śnie i bolącej bliźnie. Przez cały tydzień Percy i pan Weasley większość czasu spędzają w Ministerstwie, pomagając w opanowaniu sytuacji po napadzie Śmierciożerców. W ostatni dzień wakacji Hermiona kłóci się z Percym o prawa skrzatów domowych.

Wieczorem, kiedy Harry pakuje swój kufer, Ron znajduje wśród swoich rzeczy dziwnie wyglądającą szatę. Pani Weasley tłumaczy im, że w tym roku do wyposażenia każdego ucznia należy szata wyjściowa. Ze wstydem przyznaje, że szata Rona została kupiona w lumpeksie. Ron ze złością stwierdza, że wszystkie rzeczy należące do niego są tandetne.

Poprzednik
Mroczny Znak
Rozdziały książki „Harry Potter i Czara Ognia” Następca
W pociągu do Hogwartu