Komunikat.png Ta strona wygrała 86. Artykuł Miesiąca. Została dopracowana przez użytkownika CamiCamila001!
Konkurs ma na celu ulepszenie artykułów pod względem tekstu i szaty graficznej. Pierwszy wystartował w czerwcu 2013 roku. Więcej o projekcie można przeczytać na stronie projektu i regulaminie konkursu.

Charity Burbage (ur. przed 1976[3], zm. 1997 r. w Dworze Malfoya[1]) — czarownica nieznanego statusu krwi, nauczycielka mugoloznawstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie od 1993 do 1997 roku. Uważana przez zwolenników Voldemorta za zdrajczynię krwi. Została zabita w lipcu 1997 roku. Opublikowała w Proroku Codziennym artykuł o tym, że czarodzieje powinni zeswatać się z mugolami.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Charity Burbage urodziła się przed 1976 rokiem[3] w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi. Prawdopodobnie w rodzinie miała mugoli lub mugola, ponieważ to wyjaśniało jej wiedzę na temat mugoli i późniejszego nauczanie mugoloznastwa w Hogwarcie.

W wieku jedenastu lat Charity otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, w którym została poinformowana o przyjęciu jej do tej placówki. Możliwe ze wraz z rodzicami odwiedziła ulicy Pokątnej, na której zrobiła szkolne zakupy. Swoją różdżkę odziedziczyła lub prawdopodobnie kupiła w sklepie Ollivanderów. 1 września pojawiła się na peronie 9¾. Następnie wsiadła do Ekspresu Londyn-Hogwart, w którym została przywieziona na stacje Hogwart. W szkole odbyła się ceremonia przydziału, podczas której Charity została przydzielona do jednego z czterech domów.

Praca nauczyciela[edytuj | edytuj kod]

Szkoła, w której uczyła Charity

Po ukończeniu edukacji w Hogwarcie, rozpoczęła pracę jako nauczycielka mugoloznawstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, po odejściu poprzedniego nauczyciela. Jej biuro znajdowało się na pierwszym piętrze. Było ono pełne mugolskich zabawek i instrumentów, co sugeruje, że prawdopodobnie używała ich podczas lekcji mugolskiej muzyki. Charity również trzymała tam Księgę zaklęć Lumos Duo[4].

W 1993 roku na jej zajęcia zapisała się przyjaciółka Harry'ego Pottera, Hermiona Granger, która chwaliła jej przedmiot, mówiąc, że spojrzenie na mugoli czarodziejskim okiem jest interesujące. Musiała jednak zrezygnować z zajęć, ponieważ miała za dużo przedmiotów w planie. Ernest Macmillan również uczęszczał na jej zajęcie i je chwalił. Przedmiot chwalił także Percy Weasley. Twierdził, że zajęcia były bardzo przydatne, jeżeli planuje się w przyszłości pracować z mugolami, tak jak jego ojciec. Najwyraźniej zadawała sporo prac domowych, na przykład eseje "Do czego potrzebna jest mugolom elektryczność?".

Śmierć[edytuj | edytuj kod]

Charity w Dworze Malfoyów, przed śmiercią

Avada Kedavra. Nagini, kolacja.
— Lord Voldemort gdy zabił Charity[źródło]

Charity została porwana przez śmierciożerców podczas trwania letnich wakacji w 1997 roku. W oficjalnym oświadczeniu "zaginęła", jednak ci, którzy ją znali, nie wierzyli w tą informacje. W Dworze Malfoyów została powieszana nad stołem, głową w dół, podczas spotkania śmierciożerców. Voldemort gardził kobietą, ponieważ twierdziła, że mugole są tacy sami jak czarodzieje i zachęcała do zadawania się z nimi oraz mówiła, że należy ich traktować z szacunkiem.

Charity mówiąca do Severusa

Burbage zauważając Severusa Snape'a wśród śmierciożerców, zaczęła go błagać, żeby ją uratował. To wywołało rozbawienie wśród niektórych z obecnych śmierciożerców, na przykład u Bellatriks Lestrange. Jednak Severus nic nie mógł zrobić, ponieważ przebywał tam pod przykrywką oraz jakby jej pomógł, mogli zostać oboje zabici. Została zabita moderczym zaklęciem, rzuconym przez czarnoksiężnika. Po śmierci jej zwłoki zjadł wąż Voldemorta, Nagini[1].

Po śmierci[edytuj | edytuj kod]

Charity.jpg

Nie wiadomo, gdzie znajdowało ciało Charity po jej śmierci. Jakiś czas przed 27 lipca, Prorok Codzienny opublikował krótką wzmiankę o rzekomej rezygnacji Charity z pracy w Hogwarcie[5]. Jednak członkowie Zakonu Feniksa nie uwierzyli w tą rezygnacje, tak samo jak Molly Weasley, ponieważ nie mogli jej nigdzie zlokalizować w lesie[6].

Jakiś czas po Upadku Ministerstwa Magii, został opublikowany w Proroku Codziennym artykuł, który lekceważył poprzedni artykuł Burbage i poinformował społeczeństwo, że kobieta pozostaje w ukryciu[7].

Od 1 września 1997 roku mugoloznawstwa w Hogwarcie zaczęła uczyć Alecto Carrow, śmierciożerczyni. Na lekcjach mówiła, że mugole to zwierzęta i należy je tępić.

Umiejętności magiczne[edytuj | edytuj kod]

  • Mugoloznawstwo: Charity była nauczycielką mugoloznawstwa w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, z związku z tym miała ogromną wiedzę na temat mugoli.
  • Urok: Charity potrafiła wyczarować niecielesnego patronusa[8]

Wygląd[edytuj | edytuj kod]

Charity była młodą kobietą z dość dużą ilością zmarszczek. Miała długie blond włosy i czarne oczy.

Charakter[edytuj | edytuj kod]

Charity w przeciwieństwie do większości czarodziejów czystej krwi miała tolerancyjne podejście do mugoli, wierzyła bowiem, że mogliby żyć z czarodziejami oraz mówiła, że czarodzieje i mugole niczym się od siebie nie różnią. Miała też dużą i głęboką wiedzę na temat mugolskiego świata, włącznie z ich życiem codziennym, umiejętnościami i technologią. Burbage wydawała się bardzo kompetentną i utalentowanym nauczycielem mugoloznastwa, kiedy była profesorem w Hogwarcie. Hermiona Granger wspomniała, że jest miłą czarownicą oraz wraz z Percym Weasleyem chwaliła jej zajęcia i sposób nauczania.

Relacje[edytuj | edytuj kod]

Severus Snape[edytuj | edytuj kod]

Severus, jej kolega z pracy

Severus...Proszę...Proszę
— Charity błagająca Severusa

Charity i Severus byli nauczycielami w Hogwarcie, ona uczyła mugoloznastwa, a on natomiast eliksirów. Burbage prawdopodobnie uważała się za przyjaciółkę mężczyzny, nawet gdy zabił Albusa Dumbledore'a. Błagała go, żeby ją uratował podczas spotkania śmierciożerców w Dworze Malfoyów latem 1997 roku. Niestety Severus nic nie mógł zrobić, bo musiał udawać lojalnego sprzymierzeńca Voldemorta, a każda próba ocalenia jej, zakończyła by się ich śmiercią. Niemniej jednak, z jego wyrazu jego twarzy można wywnioskować, że miał wyrzuty sumienia, ponieważ nie wyglądał na zadowolonego, gdy została zabita, jak inni śmierciożercy.

Za kulisami[edytuj | edytuj kod]

Charity Burbage w grze LEGO Harry Potter: Lata 5−7

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Poprzednik
Kwiryniusz Quirrell
Nauczyciel mugoloznactwa w Hogwarcie
1992–1997
Następca
Alecto Carrow

Przypisy

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Harry Potter i Insygnia Śmierci (książka), rozdział 1 (Czarny Pan rośnie w siłę)
  2. Harry Potter i więzień Azkabanu
  3. 3,0 3,1 3,2 Musiała się urodzić przed tym rokiem, skoro w roku szkolnym 1993/1994 była nauczycielką w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, a jak wiemy, że żeby nauczać jakiegoś przedmiotu w Hogwarcie, musiała osiągnąć pełnoletność w świecie czarodziejów, która osiąga się w wieku siedemnastu lat. Bardzo prawdopodobne wydaje się, że urodziła się ona w drugiej połowie XX wieku, ponieważ została opisana jako osoba młoda.
  4. Harry Potter i Więzień Azkabanu (gra)
  5. Harry Potter i Insygnia Śmierci (książka), rozdział 2 (In memoriam
  6. Harry Potter i Insygnia Śmierci (książka), rozdział 6 (Ghul w piżamie)
  7. Harry Potter i Insygnia Śmierci: część pierwsza (gra)
  8. LEGO Harry Potter: Lata 5−7.
  9. Caroline Pickles widnieje w obsadzie w filmie Harry Potter i Insygnia Śmierci części pierwszej