FANDOM

Chmara sów (ang. Peck of Owls) — drugi rozdział książki Harry Potter i Zakon Feniksa. Trwa od strony 28 do 51.

Postacie, które wystąpiły Edytuj

Postacie wspomniane Edytuj

Streszczenie Edytuj

Harry zanosi oszołomionego Dudleya do domu. Towarzyszy im pani Figg, która pokrótce wyjaśnia Harry'emu, że miał być pilnowany przez Mundungusa Fletchera i nie zostać pozostawionym samemu sobie. W domu wujostwa zarówno Vernon, jak i Petunia są zrozpaczeni stanem Dudleya, za który obwiniają Harry'ego. Potter otrzymuje list od Mafaldy Hopkirk, informujący o konieczności stawienia się na przesłuchanie z powodu użycia czarów poza szkołą oraz o konsekwencji tego czynu jak mu grozi – zniszczeniu różdżki. Harry postanawia niezwłocznie opuścić dom na Privet Drive. Zaraz potem otrzymuje kolejny list, tym razem od Artura Weasleya, aby nie opuszczał domu wujostwa. Otrzymuje też kolejny list z Ministerstwa, tym razem informujący o zaniechaniu zniszczenia różdżki, oraz wiadomość od Syriusza. Wuj Vernon postanawia wyrzucić Harry'ego z domu po wszystkim, czego był świadkiem, jednak cofa swoją decyzję po kolejnej tajemniczej wiadomości do Petunii. Petunii w liście tym przypomniano o obowiązku wobec swej zmarłej siostry, który obiecała dopełnić. Był to list od Dumbledore'a, który chciał by Harry pozostał w domu przy Private Drive 4 – tylko tu był najbardziej bezpieczny.

Ciekawostka Edytuj

W oficjalnym polskim audiobooku czytanym przez Piotra Fronczewskiego występował błąd, a dokładniej kiedy Vernon Dursley powiedział "Marge ulatuje pod sufit", lektor wymawia błędnie jej imię jako „Marke”, zamiast „Mardż/Mercz”.

Poprzednik
Demencja Dudleya
Rozdziały książki „Harry Potter i Zakon Feniksa” Następca
Straż przednia