Cygnus Black III (ur. 1938, zm. 1992) — czarodziej czystej krwi; członek szlachetnego i starożytnego rodu Blacków.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Cygnus Black urodził się w 1938 roku jako trzecie dziecko Irmy i Polluxa Blacków. Miał dwójkę starszego rodzeństwa – siostrę Walburgę oraz brata Alfarda (wydziedziczonego za przekazanie spadku również wydziedziczonemu, starszemu synowi Walburgi).

Hogwart[edytuj | edytuj kod]

W latach 1949-1956 Cygnus prawdopodobnie uczęszczał do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Horacy Slughorn powiedział, że wszyscy Blackowie należeli do Slytherinu (oprócz Syriusza), więc jeżeli się nie mylił – Cygnus również należał do tego domu.

Późniejsze życie[edytuj | edytuj kod]

Cygnus ożenił się z członkinią rodu czarodziejów czystej krwi Rosierów, Druellą. Swoją pierwszą córkę nazwał imieniem Bellatriks, według dawnej tradycji, na cześć gwiazdy. Dwa i cztery lata później na świat przyszły kolejne córki Cygnusa i Druelli – Andromeda oraz Narcyza, nazwane imionami mitologicznymi. Cygnus prawdopodobnie był zawiedziony, ponieważ pragnął spłodzić syna, który po jego śmierci odziedziczyłby należący do niego majątek i zapobiegł wygaśnięciu rodu Blacków.

Swoją najstarszą córkę wydał za mąż za Rudolfa Lestrange’a, który prawdopodobnie zapoznał Bellatriks ze śmierciożercami. Cygnus w końcu miał powód do dumy – jedna z jego córek oddawała się służbie Lordowi Voldemortowi, którego idee popierali Blackowie. Problemy zaczęły się w momencie, w którym druga z kolei córka, Andromeda, oświadczyła, że zakochała się w mugolaku. Prawdopodobnie na początku lat siedemdziesiątych Cygnus ją wydziedziczył. Niezrażona Andromeda wyszła za mąż za swojego ukochanego i w 1973 roku urodziła mu córkę, Nimfadorę – ignorując przy tym tradycję Blacków, co do nadawania pierworodnym dzieciom imion powiązanych z astronomią, której Cygnus nigdy nie uznał za prawowitą wnuczkę. Dwa lata później starszy syn siostry Cygnusa również został wydziedziczony za bratanie się ze zdrajcami krwi i mugolakami. W tym samym czasie najmłodsza córka, wówczas dwudziestoletnia Narcyza, była już prawdopodobnie żoną[2] czarodzieja czystej krwi, Lucjusza Malfoya, którego poznała jeszcze w czasie nauki w Hogwarcie. Cygnus Black zmarł z niewiadomej przyczyny w dość młodym jak na czarodzieja wieku, mając pięćdziesiąt cztery lata. Jego jedynym prawowitym wnukiem był syn Narcyzy, Draco Malfoy, z którym Cygnus prawdopodobnie miał dobre stosunki.

Wygląd i charakter[edytuj | edytuj kod]

Cygnus miał prawdopodobnie ciemne, kręcone włosy i ciężkie powieki, które odziedziczyła po nim jego najstarsza córka Bellatriks oraz częściowo Andromeda.

Jako członek Slytherinu Cygnus prawdopodobnie był ambitny, sprytny, przebiegły i zaradny.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Cygnus – z języka łacińskiego oznacza łabędzia; imię pochodzi od nazwy jednego z najwyrazistszych gwiazdozbiorów nieba północnego.

Ciekawostki[edytuj | edytuj kod]

  • Nie wiadomo, w którym roku zmarła żona Cygnusa, Druella Rosier.
  • Według drzewa genealogicznego rodu Blacków, jego pierwsza córka Bellatriks urodziła się, gdy Cygnus miał 13 lat, ale najprawdopodobniej jest to błąd autorki.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Horacy Slughorn powiedział, że wszyscy Blackowie poza Syriuszem należeli do Slytherinu, więc jeżeli się nie mylił – Cygnus również należał do tego domu.
  2. Syriusz Black w rozmowie z Harrym Potterem wspominał, że po raz ostatni widział swoje kuzynki w wieku 15 lat. Całkiem możliwe, że było to właśnie podczas ślubu najmłodszej z sióstr Black.