FANDOM

Czujnik tajności. Wibruje, kiedy wykrywa jakieś utajnienie czy kłamstwo... Tutaj jest bezużyteczny, za dużo zakłóceń... ze wszystkich stron napływają łgarstwa uczniów, dlaczego nie odrobili pracy domowej.
Barty Crouch Jr jako Alastor Moody, 1994 rok

Czujnik tajności (ang. Secrecy Sensor) — magiczny przedmiot, który służył do wykrywania kłamstw i wszelkich utajnień. Przypominał bardzo pogiętą antenę telewizyjną i cicho buczał, gdy wykrywał kłamstwo.

Historia Edytuj

1994/1995 Edytuj

Filch z czujnikiem

Argus Filch z czujnikiem tajności

Czujnik tajności był częścią wyposażenia gabinetu nauczyciela obrony przed czarną magią, gdy stanowisko to zajmował Alastor Moody, a raczej podszywający się pod niego Bartemiusz Crouch Jr. Barty powiedział Harry'emu, że czujnik jest w szkole bezużyteczny, ponieważ ciągle zalewany jest kłamstwami uczniów, którzy tłumaczyli się, dlaczego nie odrobili pracy domowej, jednak w rzeczywistości buczał dlatego, że ciągle wykrywał oszustwo, jakim było podszywanie się Croucha pod Moody'ego.

1995/1996 Edytuj

Możliwe, że to właśnie czujnikiem tajności badał Harry'ego Eryk Munch zanim pozwolił mu wejść dalej do Ministerstwa Magii.

Kiedy Harry wszedł do Pokoju Życzeń, zobaczył różne rzeczy, w tym czujniki tajności.

1996/1997 Edytuj

W trakcie roku szkolnego 1996/1997 w Hogwarcie w ramach zwiększonych środków bezpieczeństwa woźny Argus Filch skanował wszystkich uczniów czujnikiem tajności.

Występowanie Edytuj