FANDOM

(...) Dafne Greengrass.
— Narrator o osobach wyczytanych na egzamin.[źródło]

Dafne Greengrass (ang. Daphne Greengrass; ur. między 1 września 1979 r. a 31 sierpnia 1980 r.[1] w Wielkiej Brytanii lub Irlandii[2]) — czarownica czystej krwi[3], starsza siostra Astorii Malfoy. Uczennica Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie, gdzie została przydzielona do Slytherinu[5]. W późniejszym czasie ciotka Scorpiusa Malfoya oraz szwagierka Dracona Malfoya[4].

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Dafne urodziła się w 1979 lub 1980 roku w rodzinie czarodziejów czystej krwi[3]. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. Siostry Greengrass dorastały, wierząc w supremację czystej krwi. Ich rodzina była jedną z najstarszych, „najprawdziwszych” rodzin czystej krwi w Wielkiej Brytanii i była zaliczana do Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki. Jeden z odległych przodków rodziny Greengrass został przeklęty, a klątwa powróciła wiele pokoleń później i dotknęła Astorię. Nie wiadomo, czy Dafne cierpiała z powodu tej samej choroby, co jej młodsza siostra.

Dziewczynka w jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Swoją różdżkę odziedziczyła lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie Edytuj

1 września 1991 roku Dafne razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej oraz ceremonii przydziału, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić ją do Slytherinu. W latach szkolnych trzymała się z Pansy Parkinson[6]. Dzieliła dormitorium z Pansy Parkinson, Millicentą Bulstrode, Tracey Davis oraz nieznaną z imienia dziewczyną w okularach.

1996-1997 rok Edytuj

W 1996 roku zdawała SUMy zaraz po Hermionie Granger. W następnym roku szkolnym, nie należała do grona wybranych uczniów, którzy awansowali na poziom Owutemów w Eliksirach, więc najwyraźniej nie osiągnęła wymaganej oceny, lub uznała, że kontynuacja tego przedmiotu nie jest opłacalna.

Bitwa o Hogwart Edytuj

Daphne greengrass

Nie wiadomo, czy Dafne była obecna podczas Bitwy o Hogwart 2 maja 1998 roku, czy też, tak jak inni Ślizgoni, została zaprowadzona przez Argusa Filcha z Wielkiej Sali do lochów.

Późniejsze życie Edytuj

Nie są znane dalsze losy Dafne. Jej młodsza siostra, Astoria, wyszła za mąż za Dracona Malfoya i miała syna, Scorpiusa, który był siostrzeńcem starszej z sióstr Greengrass.

W lecie 2019 roku Dafne straciła swoją jedyną siostrę Astorię z powodu klątwy, która ciążyła na jej przodku i okazała się dziedziczna.

Etymologia Edytuj

  • Dafne, a dokładnie Dafnis, to postać z mitologii greckiej. Była piękną nimfą, w której zakochał się Apollo. Nie mogąc uwolnić się od wielbiciela, poprosiła ojca, by zmienił ją w drzewo wawrzynu (od tego momentu wawrzyn stał się ulubioną rośliną Apollina).
  • Nazwisko Greengrass pochodzi od staroangielskiego „Grenegres”, co w obu przypadkach oznacza „green” – zieloną i „grass” – trawę.

Ciekawostka Edytuj

Dzięki Harry Potter i ja dowiadujemy się, że pierwotnie imieniem Dafne miało być Queenie.

Występowanie Edytuj

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Musiała urodzić się w tym okresie, skoro rozpoczęła naukę w Hogwarcie w 1991 r.
  2. 2,0 2,1 Światowo Ekskluzywny Wywiad z J.K. Rowling
  3. 3,0 3,1 3,2 Rodzina Greengrass należała do Nienaruszalnej Dwudziestki Ósemki.
  4. 4,0 4,1 4,2 4,3 Harry Potter i Przeklęte Dziecko (książka)
  5. 5,0 5,1 5,2 Harry Potter i ja
  6. TIME – 10 pytań o HP zadanych J.K. Rowling