Harry Potter Wiki (skrócone logo).png
Ta strona mówi o postaci, która wystąpiła tylko w filmie i grze, więc nie należy do oficjalnego kanonu o Harrym Potterze.

Jeśli tak dalej pójdzie, ta dziewczyna będzie jadła poza ramami swojego obrazu...
— Portret Gifforda Ollertona[źródło]

Damara Dodderidge — czarownica nieznanego statusu krwi, której portret został zawieszony przy głównych schodach w Szkole Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

Wczesne życie[edytuj | edytuj kod]

Damara Dodderidge urodziła się w rodzinie czarodziejów nieznanego statusu krwi – Dodderidge. Razem z rodziną mieszkała prawdopodobnie na Wyspach Brytyjskich. W jedenaste urodziny otrzymała list ze Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Jak większość czarodziejów, swoje pierwsze magiczne zakupy zrobiła prawdopodobnie na ulicy Pokątnej. Odziedziczyła różdżkę lub kupiła ją w sklepie Ollivanderów.

Nauka w Hogwarcie[edytuj | edytuj kod]

1 września razem z innymi pierwszoklasistami pojechała do magicznej szkoły pociągiem Hogwart Express z peronu 9¾. Brała udział w uczcie powitalnej oraz ceremonii przydziału, podczas której Tiara Przydziału zdecydowała przydzielić Damarę najprawdopodobniej do Gryffindoru.

1991/1992[edytuj | edytuj kod]

Przed 1991 rokiem, jej portret był zawieszony przy Wielkich Schodach Hogwartu.

1993/1994[edytuj | edytuj kod]

W 1993 roku jej portret był zawieszony w wieży Gryffindoru.

1995/1996[edytuj | edytuj kod]

W 1995 roku pilnowała skrótu, prowadzącego z Wielkich Schodów do Wieży Zegarowej. Gdy ktoś ją spotkał często skarżyła się na głód albo zmęczenie. Aby zdobyć hasło, należało zapytać o nie Giffarda Abbotta. Hasło to "kotlety z sosem".

1996/1997[edytuj | edytuj kod]

W tym roku szkolnym portret Damary został przestawiony w inne miejsce przy Wielkich Schodach. Pomimo tego ruchu, wciąż pilnowała przejścia do Wieży Zegarowej, niedostępnej dla tych, którzy nie wypowiedzieli prawidłowego hasła. W szóstym roku nauki Harry'ego, Damara Dodderidge zakochała się w Sir Cadoganie, nazywając go "przystojniakiem".

1997/1998[edytuj | edytuj kod]

2 maja 1998 roku uciekła z Bitwy o Hogwart. Wydawało się, że Damara przeszła na inny portret ze swojego portretu w Hogwarcie.

Etymologia[edytuj | edytuj kod]

Damara jest celtycką boginią żyzności.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]