Damocles Rowleczarodziej czystej krwi, będący Ministrem Magii w latach 1718-1726. Został wybrany na to stanowisko co najmniej dwa razy. Za jego kadencji Azkaban stał się więzieniem.

Biografia[edytuj | edytuj kod]

W czasie gdy objął urząd, istniały plany, aby zbudować magiczne więzienie, które miałoby być ulokowane na Hebrydach. Sadystyczny z natury Rowle od razu odrzucił jednak plany dotyczące dotyczące nowego więzienia i nalegał na wykorzystanie Azkabanu. Miejsce to było zamieszkiwane od XV wieku przez dementorów. Twierdził on, że te stworzenia mogą zostać wykorzystane jako strażnicy - zaoszczędziłoby to Ministerstwu czasu, pieniędzy i kłopotów, a więc byłyby to same korzyści. Mimo licznych protestów czarodziejów ze względu na dementorów i czarną historię Azkabanu, plan Rowle'a został wypełniony. Wielu więźniów zostało tam sprowadzonych i wielu z nich, którzy wcześniej nie byli niebezpieczni, ani szaleni, tacy właśnie stawali się w Azkabanie[2].

Damocles był również nieprzyjazny mugolom do tego stopnia, że jego działania zostały ocenzurowane przez Międzynarodową Konfederacją Czarodziejów, a on sam odsunięty od władzy.

Występowanie[edytuj | edytuj kod]

Przypisy

  1. Aby objąć stanowisko Ministra Magii, musiał mieć skończone siedemnaście lat.
  2. Tekst o Azkabanie na Pottermore
Poprzednik
Ulick Gamp
Minister Magii
1718-1726
Następca
Perseus Parkinson