FANDOM

Darren Everett Criss (ur. 5 lutego 1987 r.) — amerykański aktor, piosenkarz i kompozytor. Znany jest z postaci Harry'ego Pottera w musicalach A Very Potter Musical, A Very Potter Sequel i A Very Potter Senior Year.

Biografia Edytuj

Darren Everett Criss urodził się w San Francisco. jako syn Ceriny (z domu Bru) i Charlesa Williama - byłego dyrektora San Francisco Opera. Ma filipińskie, chińskie, hiszpańskie i irlandzkie korzenie.  Potrafi grać na skrzypcach, gitarze, pianinie, wiolonczeli, mandolinie, harmonijce i perkusji. Zagrał w wielu przedstawieniach i serialach telewizyjnych. Początkową popularność pozwoliła mu zdobyć rola w spektaklu "A Very Potter Musical", parodii "Harry'ego Pottera", gdzie zagrał rolę głównego bohatera. Produkcja postała dla StarKid Productions - firmy, której Darren jest współzałożycielem. Darren był nominowany i nagrodzony wieloma nagrodami. W 2011 r. zdobył Teen Choice Award w kategorii "Telewizyjny przełomowy występ aktorski"; był również nominowany do nagrody Grammy oraz SAG (za pracę całej obsady).

Zobacz też Edytuj