FANDOM

Mafalda Hopkirk dekret

Dekret o Uzasadnionych Restrykcjach wobec Niepełnoletnich Czarodziejów (ang. Decree for the Reasonable Restriction of Underage Sorcery) — dekret obowiązujący w magicznym świecie, uchwalony w 1875 roku.

Dekret reguluje kwestię używania magii przez nieletnich czarodziejów, czyli takich, którzy nie przekroczyli jeszcze siedemnastego roku życia i chodzą do Szkoły Magii i Czarodziejstwa w Hogwarcie. Czarodzieje ci nie mogą w ogóle używać magii poza szkołą, chociaż wydaje się, że Ministerstwo Magii głównie nakłada kary na czarodziejów, którzy używają magii przy mugolach. Wykrywanie użycia zaklęć jest możliwe dzięki Namiarowi. Czar ten śledzi zaklęcia, ale nie pokazuje, kto je rzucił, tylko gdzie je rzucono, dlatego np. w domu Weasleyów dzieci szkolne mogły bez większych konsekwencji używać czarów, ponieważ przy tak wielu ludziach trudno byłoby wyśledzić, kto rzucił zaklęcie. W 1992 roku niedoskonałość Namiaru stała się powodem ostrzeżenia skierowane do Harry'ego. Czaru lewitacyjnego na leguminie użył Zgredek, natomiast dzięki szybkiej deportacji oskarżony został Potter.

Jedynym wyjątkiem dekretu, który zwalnia czarodzieja z użycia zaklęcia przy mugolu, jest stosowanie magii w samoobronie. Mówi o tym punkt siódmy paragrafu C dekretu.

Konsekwencją za złamanie prawa może być w najgorszym razie wyrzucenie ze szkoły i złamanie różdżki skazanego.

W latach 19921995, a prawdopodobnie także w latach wcześniejszych i późniejszych od tych wskazanych tutaj, ostrzeżenia o złamanie dekretu podpisywała Mafalda Hopkirk.

Naruszenia dekretu Edytuj

Przestępca Przestępstwo Data Odpowiedź MM Konsekwencje
Lily Potter magia 1960-1976 kilka listów ostrzegawczych żadne
Hermiona Granger kilka prostych zaklęć przed przyjściem do Hogwartu lato 1991 nic żadne
Harry Potter magia; Zaklęcie Swobodnego Zwisu 31 lipca 1992 oficjalny list z upomnieniem upomnienie
Harry Potter nadmuchanie ciotki Marge 6 sierpnia 1993 nic żadne (Korneliusz Knot chciał chronić Harry'ego, dlatego nie nałożył na niego kary)
Harry Potter Zaklęcie Patronusa 2 sierpnia 1995 list z MM przesłuchanie dyscyplinarne

Niewykryte naruszenia Edytuj

  • W wakacje 1995 roku Harry użył zaklęcia Lumos niedługo po rzuceniu Patronusa w obecności Dudleya.
  • Tom Marvolo Riddle w wieku 16 lat zamordował swojego ojca i dziadków. Nawet jeśli Namiar wykrył przestępstwo, Ministerstwo nie przeprowadziło śledztwa, które wykazałoby, kto był sprawcą czynu.
  • Zanim Syriusz Black III uciekł z domu w wieku 16 lat, użył zaklęcia Stałego Przylepca na plakatach w swoim pokoju. Przewinienie nie zostało wykryte prawdopodobnie poprzez mieszkanie w magicznym domu.
  • Harry użył kilku zaklęć w 1997 roku w bitwie nad Little Whinging, ale zostało to zignorowane przez Ministerstwo, które chciało ukryć masowe ucieczki. Prawdopodobnie rzucanie zaklęć w bitwie z Śmierciożercami nie mogło być traktowane jako przewinienie.

Występowanie Edytuj